کد خبر : 2062085 | 24 مرداد 1403 ساعت 12:12 | 136.6K بازدید | 248 دیدگاه

اختصاصی: مشاهده پنهانی تمرینات مدعی بزرگ قهرمانی

در استقلال باید انگلیسی حرف بزنید!

مشاهدات خبرنگار ورزش سه از یک تمرین کاملا جدی در زمین شماره 2 آزادی حاکی از عزم بالای بازیکنان استقلال و نکونام برای شروع خوب در فصل جدید است تا آبی‌ها مأموریت ناتمام فصل قبل خود را تکمیل کنند.

در استقلال باید انگلیسی حرف بزنید!

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته جلسه تمرینی استقلال در زمین تمرین شماره 2 آزادی برگزار شد. یک تمرین جدی که حتی با برخی مصدومیت‌های کوچک بازیکنان نیز همراه شد ولی مشخص بود که شاگردان جواد نکونام کاملا برای آغاز یک فصل پرفشار و سخت و رسیدن به عنوان قهرمانی آماده شده‌اند.

با مشاهدات خبرنگار ورزش سه از تمرین دیروز باید گفت که این جلسه تمرینی با حضور تمامی نفرات برگزار شد و به‌جز ابوالفضل جلالی، بازیکن شاخصی در این جلسه تمرینی غایب نبود. بازیکنان فشار خیلی زیادی را در این تمرین تحمل کردند که نشان می‌داد کادرفنی به صورت کاملا جدی خود را برای دیدار با شمس آذر آماده می‌کند تا آبی پوشان بتوانند دست پر از زمین خارج شوند.

درخصوص زمین تمرین شماره 2 آزادی باید گفت که این مجموعه از چمن خوب و باکیفیتی برخوردار است و نکونام به مانند فصل قبل، دغدغه زمین تمرین ندارد. ضمن اینکه یک استخر شکیل در کنار این مجموعه احداث شده و بازیکنان می‌توانند پس از تمرین، در حوضچه آب یخ حضور پیدا کرده تا کار ریکاوری را انجام دهند.

2067972

در تمرین دیروز، ایمان عالمی نخستین روز کاری خود را آغاز کرد و به عنوان سرپرست استقلال در محل تمرین حضور یافت هر چند که هنوز این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده است. همچنین شهریاری، رئیس هیئت مدیره باشگاه، به همراه یک گروه فیلم‌سازی و تولید تیزر، در تمرین استقلال حضور داشت. آن‌ها بیشتر در مورد هلدینگ و ارتباطات با چند نفر از بازیکنان استقلال صحبت می‌کردند و به موضوعات فوتبالی چندان پرداخته نمی‌شد. ضمن اینکه بازیکنان این تیم توپی که در دست عوامل فیلمبرداری بود را امضا می‌کردند.

در این تمرین، جواد نکونام، حمید رجبی، محمد نوازی و کیانوش رحمتی حضور داشتند. در بخش ابتدایی تمرین، بازیکنان دور زمین دویدند و نکته جالب توجه، تعداد زیاد بازیکنان خارجی بود که در تمرین شرکت داشتند. بازیکنان خارجی رابطه خوبی با سایر بازیکنان داشتند و به‌ویژه رامین با همه بسیار خوش و بش می‌کرد. رضاوند نیز با دیدیر اندونگ رابطه خوبی داشت و کاکوتا نیز با دیگر بازیکنان گرم گرفته بود. ارتباط بین آن‌ها به زبان انگلیسی بود، اما برخی از بازیکنان خارجی مانند یامگا، اندونگ و کاکوتا به زبان فرانسوی صحبت می‌کردند.

2067970

بعد از دویدن دور زمین، بازیکنان در مقابل یکدیگر ایستادند و با توپ تمرین کردند. تمرین بسیار جدی بود و هیچ‌کس شوخی نمی‌کرد. جواد نکونام با دقت بالایی تمرینات را زیر نظر داشت و به‌وضوح مشخص بود که تیم برای شروع لیگ کاملاً متمرکز است. در ادامه، بازیکنان در فضایی کوچک تمرین کردند و در این بخش، بازیکنان کاور زرد و سبز رنگ پوشیدند و زمین بازی را به مساحت کوچکتری تقسیم کردند و بازی در فضای کوچک، زیر نظر کادرفنی انجام شد که این بخش اصلی تمرین بود و حدود یک ساعت به طول انجامید و فشار زیادی نیز به بازیکنان وارد شد. عملکرد برخی از بازیکنان در این بخش بسیار خوب بود؛ از جمله سامان فلاح، منتظر محمد، ایمان سلیمی، روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس و کاکوتا که نمایش قابل توجهی داشتند.

عملکرد بازیکنان به‌نحوی بود که در آن فضای کوچک، تعداد پاس‌ها به 10 تا 11 پاس می‌رسید. حتی رامین رضاییان نیز پاس‌های قطری دیدنی را ارسال می‌کرد که تشویق دیگران را به دنبال داشت. جواد نکونام نیز این تمرین را زیر نظر داشت و از اینکه تعداد پاس‌ها از 5 یا 6 مورد فراتر می‌رفت، او شاگردانش را تشویق می‌کرد.

2067971

پس از این بخش، بازیکنان به بازی در زمین کوچکتر پرداختند و کاور جدید را بین بازیکنان تقسیم کردند تا به سه تیم تقسیم شوند. در این مرحله، فشار تمرین کمتر بود، اما همچنان شدت آن بالا بود. در این بخش، هر تیمی که گل دریافت می‌کرد، تیم دیگر وارد زمین می‌شد. در این بخش می‌توان به آمادگی و عملکر خوب کوشکی نیز اشاره کرد. ضمن اینکه رابطه بین رامین و روزبه چشمی بسیار خوب بود و این دو بازیکن در طول تمرین چالش‌های زیادی با یکدیگر داشتند و به نظر می‌رسد که رضاییان با چشمی راحت تر از دیگر نفرات است. پس از اتمام تمرین، بازیکنان زیر نظر بدنساز تیم سرد کردند و سپس وارد حوضچه آب یخ شدند و تمرین به پایان رسید.

یکی از مشکلات اصلی در تمرین، کمبود نورافکن‌های زمین شماره ۲ آزادی بود که تشخیص توپ را در دقایق پایانی تمرین دشوار می‌کرد. با وجود روشن شدن نورافکن‌ها اما تعداد آنها برای برگزاری تمرین در غروب آفتاب مناسب نیست.

2067973

بهزاد غلامپور، مربی گلرهای تیم نیز چهار دروازه‌بان را در تمرینات تحت نظر داشت و به نظر می‌رسد که او به‌ویژه روی سینا سعیدی فر و خالدآبادی تمرکز کرده است و باید دید بالاخره تکلیف گلرهای تیم و همچنین سنگربان بوسنیایی چه خواهد شد چرا که به نظر می‌رسد که آبی‌ها هنوز درباره این گلر تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده اند.

در مورد زیلیکیچ، به نظر می‌رسد که این بازیکن چندان برجسته نیست و از کیفیت بالایی برخوردار نیست و بازی‌های محمد منتظر ممکن است جایگاه او را به خطر بیندازد. با این حال، ظاهراً زیلیکیچ باید در لیست تیم باقی بماند و این موضوع خارج از اختیار جواد نکونام است.

2067975

ضمن اینکه آرمین سهرابیان در حین تمرین دچار مصدومیت شد و پای خود را با یخ بست و با همین وضعیت نیز سوار خودروی شخصی خود شد. او با وجود مصدومیت، به خبرنگار ورزش سه اعلام کرد که آسیب‌دیدگی او جدی نیست و به بازی هفته اول خواهد رسید. در طول تمرین و به دلیل جدیت بالای بازیکنان، چند بازیکن دیگر نیز دچار مصدومیت جزئی شدند، اما هیچ‌کدام از این آسیب‌دیدگی‌ها به‌گونه‌ای نبود که آنها تمرین را متوقف کنند. از جمله این نفرات می‌توان به آرمان رمضانی و علیرضا کوشکی اشاره کرد.

تمرین به پایان رسید و تعدادی از جوانان هوادار تیم پشت در منتظر بودند تا با بازیکنان عکس یادگاری بگیرند. اندونگ و کاکوتا نیز واکنش مثبتی به تماشاگران نشان دادند و پس از گرفتن عکس، این دو بازیکن سوار یک خودرو شده و مجموعه زمین تمرین شماره 2 آزادی را ترک کردند.

2067974

دیدگاه‌ها