کد خبر : 2062061 | 24 مرداد 1403 ساعت 11:09 | 14.1K بازدید | 4 دیدگاه

بعد از فینال روی ابرها بودیم؛

ولاسکو: یک هفته جواب هیچکس را نمی‌دهم

خولیو ولاسکو به احتمال ماندن یا جدایی‌اش از تیم ملی والیبال زنان ایتالیا واکنش نشان داد.

ولاسکو: یک هفته جواب هیچکس را نمی‌دهم

به گزارش "ورزش سه"، ایتالیا مدت‌ها منتظر این لحظه بود. میلان با شور و اشتیاق از تیم والیبال زنان استقبال کرد؛ سیزده ملکه آبی که با مدال‌های طلای المپیک از پاریس بازگشتند. محوطه ورودی فرودگاه لیناته به استادیومی پر از شور و شعار تبدیل شد و هواداران با فیلم‌برداری، تشویق و گرفتن چند سلفی، از آن‌ها استقبال کردند. خولیو ولاسکو، مربی تیم، با اشاره به این دستاورد گفت: "هیچ‌گاه نمی‌توان به چنین لحظاتی عادت کرد. این تجربه بی‌نظیر است. اکنون بیشتر از قبل متوجه می‌شویم که روز یکشنبه چه کاری انجام دادیم. بعد از فینال انگار در ابرها بودیم، اما حالا که آرام گرفته‌ایم، درک می‌کنیم که چه دستاورد بزرگی داشتیم."

این پیروزی برای ایتالیا بسیار ویژه است. ولاسکو، مربی تحسین‌شده و باتجربه‌ای که سال‌ها از کسب طلا در المپیک محروم بوده، اکنون موفق شده این طلای ارزشمند را به خانه بیاورد. دستاوردی که نه تنها در ایتالیا بلکه در کشور زادگاه او، آرژانتین، نیز بازتاب گسترده‌ای داشته است. روزنامه‌های آرژانتین از او به عنوان "افسانه‌ای همیشه فروتن" یاد کردند. ولاسکو در حالی که قصد دارد برای چند روزی استراحت کند و به آینده فکر کند، گفت: "آیا بعد از این پیروزی باید در پاریس بمانم؟ فکر می‌کنم همین‌طور است. من گفتم که باید فکر کنم، زیرا دیگر جوان نیستم. این هفته برای هیچ‌کس در دسترس نخواهم بود و به کسی پاسخ نخواهم داد. اما همیشه وقتی یک دوره را به پایان می‌رسانید، نیاز به فکر کردن دارید. شاید برخی از بازیکنان باتجربه هم این کار را انجام دهند."

به نظر می‌رسد آینده ولاسکو با تیم ملی والیبال زنان ایتالیا روشن است. با وجود اینکه او هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته، اما قرارداد او برای سال آینده تمدید شده و قرار است تابستان آینده تیم ملی را در مسابقات جهانی رهبری کند. هرچند ولاسکو اشاره کرده که باید به آینده فکر کند و تصمیم نهایی را بگیرد، اما رئیس فدراسیون والیبال ایتالیا امیدوار است که او ادامه دهد.

در نهایت، ولاسکو به این موفقیت به عنوان شروعی جدید برای جنبش والیبال زنان در ایتالیا نگاه می‌کند. او امیدوار است که این دستاورد به افزایش محبوبیت این ورزش و حمایت از باشگاه‌های کوچک کمک کند. ولاسکو با اشاره به گذشته خود در والیبال زنان گفت: "من قبلاً در سال 1997 روی والیبال زنان تمرکز کرده بودم، زمانی که هیچ‌کس باور نمی‌کرد که می‌توانیم به قله جهان برسیم. این مدال طلا می‌تواند موتور محرکی برای آینده باشد."

دیدگاه‌ها