کد خبر : 2062060 | 24 مرداد 1403 ساعت 11:08 | 47.8K بازدید | 62 دیدگاه

در حضور یحیی و دایی اتفاق افتاد

شب ظهور یک فوق‌ستاره در فوتبال ایران

ده سال پیش در چنین روزی مهدی طارمی برای اولین بار با پیراهن پرسپولیس در لیگ برتر به میدان رفت.

شب ظهور یک فوق‌ستاره در فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، به همین سرعت ده سال گذشت از شبی که پرسپولیس با سرمربیگری علی دایی با گل یک بازیکن ناشناخته و جوان به نام مهدی طارمی به نخستین برد در لیگ چهاردهم رسید.

دیداری که از هفته سوم برگزار می‌شد و شاگردان دایی از دو بازی قبلی خود تنها یک امتیاز کسب کرده بودند و به همین دلیل نیاز مبرمی به هر سه امتیاز این بازی داشتند.

2067946
عکس تیمی پرسپولیس با حضور کاپیتان این روزهای سرخپوشان، امید عالیشاه - 24 مردادماه 1393

سرخپوشان این بازی را با ترکیب نیلسون، نورمحمدی، ماهینی، نورالهی، بنگر، حسینی، کفشگری، طارمی، عالیشاه، خانزاده و رضا نوروزی آغاز کردند. آنها برای کسب نخستین برد فصل کار بسیار دشواری برابر ذوب آهن یحیی گل‌محمدی داشتند.

در حالی که موقعیت‌های گلزنی دو تیم یکی پس از دیگری از دست می‌رفت، سرانجام در هفتاد و سومین دقیقه بازی روی ارسال حسین ماهینی و اثرگذاری رضا نورمحمدی، طارمی در یک قدمی دروازه ذوب با ضربه سر چکشی توپ را به گل تبدیل کرد. این مصاف نزدیک در نهایت با همان یک گل به سود سرخپوشان خاتمه یافت.

2067945

این نخستین بازی فیکس و البته اولین گل مهدی طارمی برای پرسپولیس بود. مهدی که آن روزها تنها ۲۳ سال سن داشت، مستقیما توسط علی دایی از ایرانجوان بوشهر راهی پرسپولیس شده بود و آن گل سه امتیازی مسبب آغاز محبوبیتش بین هواداران پرسپولیس نیز شد.

دقایق بازی طارمی در آن فصل همراه پرسپولیس بحران زده زیاد نبود؛ با این وجود طارمی ۷ گل برای تیمی که در یک فصل سه مربی را روی نیمکت خود دید به ثمر‌ رساند.

اوج درخشش او را در دربی ۷۹ شاهد بودیم. جایی که ستاره بوشهری این روزهای اینتر با ورودش به زمین، نقش بسزایی در کامبک بزرگ شاگردان درخشان و کسب پیروزی ارزشمند در شهرآورد ایفا کرد.

از زمان نخستین گل طارمی ناشناخته در ترکیب پرسپولیس یک دهه گذشته است. فوق ستاره تیم ملی ایران در این ده سال با پیراهن تیم‌هایی چون الغرافه، ریوآوه و پورتو حسابی درخشان ظاهر شده و حالا همه در انتظار فصل جذاب او با اینتر در سری آ هستیم.

ویدئو: 58424

جالب آنکه پرسپولیس و ذوب آهن قرار است فردا در نخستین بازی از فصل جدید نیز به مصاف هم بروند. دیداری که به علت آماده نبودن ورزشگاه آزادی، در اراک برگزار خواهد.

دیدگاه‌ها