کد خبر : 2062040 | 24 مرداد 1403 ساعت 09:22 | 13.6K بازدید | 2 دیدگاه

طلای دراماتیک: فرار از جهنم به سمت بهشت

تیم ملی والیبال فرانسه موفق شد دومین طلای پیاپی خود را در المپیک کسب کند.

طلای دراماتیک: فرار از جهنم به سمت بهشت

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال فرانسه، به عنوان مدافع عنوان قهرمانی و با قهرمانی در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴، وارد مسابقات والیبال مردان المپیک پاریس ۲۰۲۴ شد. انتظار می‌رفت که فرانسوی‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین مدعیان کسب مدال طلا ظاهر شوند، اما در نیمه اول این مسابقات عملکرد آن‌ها نشان داد که مسیرشان به سوی قهرمانی چندان هموار نیست.

فرانسوی‌ها در بازی ابتدایی خود مقابل صربستان، تا پنج ست به چالش کشیده شدند و ترسی زودهنگام را تجربه کردند. با این حال، با تحقیر کردن کانادا، به خوبی به آن پاسخ دادند، اما در ادامه با شکست مقابل اسلوونی، با نتایجی سینوسی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند. در نخستین بازی حذفی خود مقابل آلمان قرار گرفتند و پس از از دست دادن دو ست اول، حذف را بسیار نزدیک دیدند. در آن زمان بود که اعتماد تیمی فرانسوی‌ها تفاوت را ایجاد کرد؛ آن‌ها توانستند از سختی‌ها عبور کنند و با پیروزی در ست پنجم، به مرحله کسب مدال راه یابند.

اروین نگاپت، که به عنوان MVP بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ شناخته شد، پس از این مسابقه اظهار داشت: "ما برای یک انتظارش را داشتیم. به همین دلیل از شکست ۲-۰ نترسیدیم. حتی احساس نمی‌کردیم تحت سلطه حریف هستیم." حمایت هواداران فرانسوی در هر مسابقه در سالن پاریس نقشی کلیدی در عملکرد این تیم داشت. از فریادهای پرشور در هنگام معرفی بازیکنان تا لحظات احساسی اجرای سرود ملی و اهتزاز پرچم‌ها، هواداران فرانسوی هفتمین بازیکن تیم خود بودند. بنجامین تونیوتی، کاپیتان تیم، اظهار داشت: "هواداران همیشه ما را تشویق می‌کنند و زمانی که چند امتیاز عقب هستیم، احساس می‌شود که جلوتر هستیم."

پس از پیروزی حساس مقابل آلمان، فرانسه با نمایش بی‌نقص خود در نیمه‌نهایی، به بالاترین سطح خود رسید. آن‌ها ایتالیا، قهرمان جهان، را در نیمه‌نهایی شکست دادند و لهستان، صدرنشین رنکینگ جهانی FIVB، را در فینال مغلوب کردند تا به نخستین تیم ملی تبدیل شوند که پس از ۳۶ سال از عنوان قهرمانی المپیک خود با موفقیت دفاع می‌کند. بارتملی شینینز مدافع میانی تیم فرانسه افزود: "پس از بازی مقابل آلمان، می‌دانستیم که باید بهتر عمل کنیم. ما تهاجمی‌تر بازی کردیم و هر دو مسابقه بعدی را به خوبی آغاز کردیم. فکر می‌کنم رویکرد ذهنی ما در این دو بازی اخیر عالی بود و پایانی عالی برای ما در اینجا رقم زد."

دیدگاه‌ها