کد خبر : 2062016 | 24 مرداد 1403 ساعت 01:15 | 20.8K بازدید | 12 دیدگاه

در بازگشت تبوگو به بوتسوانا

قهرمان ۱۰۰ متر المپیک سوژه خنده شد! (عکس)

مردم بوتسوانا، در روز بازگشت لتیسله تبوگو، قهرمان دوی ۲۰۰ متر مردان المپیک پاریس، از دونده کشورشان استقبال چشم‌گیری کردند و در این مراسم، نوح لایلز، رقیب او و قهرمان آمریکایی المپیک، را مورد تمسخر قرار دادند.

قهرمان ۱۰۰ متر المپیک سوژه خنده شد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در روز سه‌شنبه، هواداران در بوتسوانا به استقبال لتسیله تبوگو رفتند که در مسابقات دوی ۲۰۰ متر المپیک پاریس به اولین مدال طلای المپیک کشورش دست یافت. ده‌ها هزار نفر در پایتخت جمع شدند تا از تبوگو استقبال کنند که با شکست دادن نوح لایلز، قهرمان آمریکایی، به این موفقیت دست یافت.

نوح لایلز که به دنبال تکمیل دوگانه ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر بود، پس از پایان مسابقه و قرار گرفتن در رده سوم، در نزدیکی خط پایان به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در ویلچر قرار گرفت. با این حال، این موضوع از او در برابر تمسخر هواداران بوتسوانایی محافظت نکرد.

ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که مردی با لباس بوتسوانا و نام تبوگو، مرد دیگری را که بر روی ویلچر نشسته هل می‌دهد. مردی که روی ویلچر است، تظاهر به بیهوشی کرده و پیراهن او، درست مانند لایلز، از یک شانه پاره شده است.

2067843
2067844

پس از قهرمانی در پاریس، تبوگو رقیب خود را «متکبر» نامید و گفت:«من نمی‌توانم چهره دوومیدانی باشم زیرا مانند نوح فردی متکبر یا پر سر و صدا نیستم.»

هواداران از همه سنین با پرچم ملی آبی و سیاه بوتسوانا به استقبال تیم المپیک کشورشان رفتند. موکگویتسی ماسیسی، رئیس‌جمهور، به مناسبت موفقیت تبوگو، روز را نیمه تعطیل اعلام کرد. تبوگو که ۲۱ ساله است، اولین آفریقایی‌ای شد که در مسابقات ۲۰۰ متر مردان مدال طلا کسب کرد و رکورد آفریقا را با زمان ۱۹.۴۶ ثانیه شکست.

دیدگاه‌ها