کد خبر : 2062012 | 24 مرداد 1403 ساعت 00:57 | 10.7K بازدید | 20 دیدگاه

آریگو ساکی:

سوپر جام نبرد بین آنچلوتی و گاسپرینی است

آریگو ساکی، مربی افسانه‌ای فوتبال ایتالیا، پیش‌بینی می‌کند که دیدار سوپرجام اروپا بین رئال مادرید کارلو آنچلوتی و آتالانتای جان پیه‌رو گاسپرینی به یک نبرد تاکتیکی جذاب تبدیل خواهد شد.

سوپر جام نبرد بین آنچلوتی و گاسپرینی است

به گزارش "ورزش سه"، در صورتی که نتیجه بازی پس از ۹۰ دقیقه مساوی شود، قهرمان با ضربات پنالتی مشخص خواهد شد. این مسابقه آغاز فصل برای قهرمانان لیگ قهرمانان و لیگ اروپا است و نکته جالب توجه این است که هر دو تیم سرمربی ایتالیایی دارند.

ساکی در مصاحبه با گاتزتا دلو اسپورت گفت: «آنچلوتی و گاسپرینی با روش‌ها و سبک‌های مختلف سعی می‌کنند برای حریف مشکل ایجاد کنند. آن‌ها تنها به دفاع توجه نمی‌کنند، بلکه به حمله و کنترل بازی تمرکز دارند.»

گاسپرینی در فینال لیگ اروپا با پیروزی ۳-۰ مقابل بایر لورکوزن نشان داد که بهترین دفاع، حمله است و با استفاده از تمام مهاجمانش، تیم آلمانی را تحت فشار قرار داد.

او ادامه داد: «گاسپرینی طی سال‌ها با آتالانتا، تیمی که هرگز جزو بزرگ‌ترین باشگاه‌های لیگ ما نبود، کارهای خارق‌العاده‌ای انجام داده است. من به جسارت او که البته همراه با ریسک هم هست، احترام می‌گذارم. با بازی در این سبک، او اغلب بازیکنانش را در موقعیت تک‌به‌تک قرار می‌دهد. این یعنی سرمربی جسور است و این جسارت را به تیمش منتقل می‌کند. اگر کسی جسور است، یعنی می‌داند چگونه بر مشکلات غلبه کند.»

آنچلوتی بازیکن تیم افسانه‌ای میلان بزرگ تحت هدایت ساکی بود و کار مربیگری خود را به عنوان دستیار مربی خود آغاز کرد، اما پس از شروع نه‌چندان خوب در تقلید از ساکی، با پیدا کردن مسیر خودش شکوفا شد.

2067837

ساکی می‌گوید: «من همیشه می‌گویم کارلتو دانشنامه فوتبال است. این ورزش برای او هیچ رازی ندارد و او می‌تواند از این تجربه گسترده استفاده کند. کارلو موفق می‌شود با بسیاری از قهرمانان سطح بالا کنار بیاید و همیشه بهترین عملکرد را از آن‌ها بگیرد. آیا دیده‌اید که مهاجمان رئال مادرید برای کمک به دفاع عقب‌نشینی می‌کنند؟ فکر می‌کنید چه کسی آن‌ها را متقاعد کرده است؟ او می‌داند که با جمع‌گرایی پیروز می‌شود و فرد باید در اختیار تیم باشد.»

آتالانتا از قبل هم تیم دست‌کم گرفته‌ای بود، حالا با از دست دادن جانلوکا اسکاماکا، نیکولو زانیولو، تون کوپمایرنس، رافائل تولوی و جورجو اسکالبینی کار سخت‌تر هم شده است. آیا می‌توانند شگفتی‌ساز شوند؟

ساکی اطمینان می‌دهد: «چرا که نه؟ بالاخره در این مرحله از فصل هیچ‌کس شرایط خوبی ندارد. من هنوز نمایش‌های فوق‌العاده آتالانتا مقابل لیورپول و بایر لورکوزن را به یاد دارم. اگر آن‌ها روحیه خوبی داشته باشند، می‌توانند فوتبال خارق‌العاده و هیجان‌انگیزی بازی کنند. آتالانتای گاسپرینی برخلاف اکثر تیم‌های ایتالیایی، ریسک می‌کند، حمله می‌کند و از هیچ چیزی نمی‌ترسد. آنچلوتی خردمند است، ویژگی ذاتی که به او اجازه داد تا هواداران و بازیکنان را تحت تاثیر قرار دهد. جایی که دیگران با قدرت تحمیل می‌کنند، او با گفتگو به نتیجه می‌رسد.»

دیدگاه‌ها