کد خبر : 2062010 | 24 مرداد 1403 ساعت 09:00 | 27K بازدید | 36 دیدگاه

مدیر آکادمی سرخ‌پوشان را بیشتر بشناسید:

آکادمی تراکتور را به مربی تیم ملی می‌دهند

ماریو توت مربی باسابقه کروات مدیریت آکادمی تراکتور را بر عهده خواهد گرفت.

آکادمی تراکتور را به مربی تیم ملی می‌دهند

به گزارش "ورزش سه"، ماریو تو مربی و بازیکن سابق فوتبال اهل کرواسی که به عنوان مدافع چپ فعالیت می‌کرد، خیلی زود از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و در عرصه مربیگری حضور پیدا کرد، او با کوله‌باری از تجربه به آکادمی باشگاه تراکتور اضافه خواهد شد و مدیریت این مجموعه را برعهده خواهد گرفت..

توت در دوران بازی خود برای تیم‌های Inter Zaprešić و NK Celje به میدان رفت و در سن ۲۶ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. پس از بازنشستگی، او در آکادمی مربیگری فدراسیون فوتبال کرواسی ثبت‌نام کرد و به دنیای مربیگری وارد شد.

وی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ به عنوان دستیار در باشگاه NK Brotnjo فعالیت کرد و بخشی از موفق‌ترین دوره‌های تاریخ این باشگاه بود. توت در سال ۲۰۰۳ با قبول مربیگری NK Brotnjo در ۳۱ سالگی، به جوان‌ترین مربی لیگ بوسنی تبدیل شد.

توت همچنین از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸، هدایت تیم ملی زنان کرواسی را بر عهده داشت و در فصل ۲۰۰۸–۲۰۰۹ به عنوان دستیار در باشگاه رییکا فعالیت کرد. او در فصل ۲۰۱۰–۲۰۱۱ به عنوان دستیار وحید خلیلهوژیچ در دینامو زاگرب مشغول به کار بود و پس از برکناری خلیلهوژیچ، هدایت دینامو را در مسابقات باقی‌مانده بر عهده گرفت و با این تیم قهرمان جام کرواسی شد.

2067928

توت در سال ۲۰۱۲ به مالزی رفت و مربیگری کداح را بر عهده گرفت و سپس در چین با تیم‌های Harbin Yiteng و چانگچون یاتای همکاری کرد. او در پایان سال ۲۰۱۶ به عنوان سرمربی NK Istra منصوب شد و نتایج خوبی را برای این باشگاه به ارمغان آورد.

پس از موفقیت در Istra، توت به پیشنهاد مربیگری Zhejiang Yiteng FC پاسخ مثبت داد و در اکتبر ۲۰۱۸ به عنوان دستیار اسلاون بیلیچ یکی از مربیان بزرگ فوتبال کرواسی به عنوان دسیتار در الاتحاد عربستان حضور پیدا کرد.

اما حضور او در ایران به زمان سرمربیگری اسکوچیچ در فوتبال ایران باز می‌گردد که به همراه این مربی توانست مجوز حضور در جام جهانی 2022 را کسب کند و حالا دوباره به همراه این مربی در فوتبال ایران حاضر خواهد شد و مسئولیت خاصی را به‌عهده خواهد گرفت، حضور یک فرد خارجی در راس امور آکادمی یک باشگاه فوتبال ایران برای اولین بار توسط تراکتور انجام شده است.

دیدگاه‌ها