کد خبر : 2062003 | 24 مرداد 1403 ساعت 00:22 | 19.3K بازدید | 4 دیدگاه

طعنه رئیس به کاپیتان سابق: ما هم چمیونزلیگی هستیم

الکساندر وهرله، رئیس باشگاه اشتوتگارت از تصمیم کاپیتان سابق تیمش انتقاد کرد.

طعنه رئیس به کاپیتان سابق: ما هم چمیونزلیگی هستیم

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه اشتوتگارت که فصل گذشته با کسب مقام نایب‌قهرمانی لیگ آلمان شگفتی‌ساز شد، با چالش بزرگی روبه‌رو شده است. این تیم مجبور شد سه بازیکن اصلی خود را به دلیل فعال شدن بندهای جدایی از قراردادشان از دست بدهد.

هیروکی ایتو مدافع 25 ساله به بایرن مونیخ به قیمت 23.5 میلیون یورو، والدمار آنتون، مدافع 27 ساله به دورتموند به قیمت 22.5 میلیون یورو و سرهو گیراسی مهاجم 28 ساله نیز راهی دورتموند شد. قیمت انتقال این بازیکن 18 میلیون یورو اعلام شده است.

کریس فوهریچ، وینگر 26 ساله اشتوتگارت نیز می‌توانست از این بند استفاده کند اما تصمیم به ماندن گرفت.

2067816

الکساندر وهرله رئیس باشگاه اشتوتگارت در این باره گفت: "ما همه از جدایی والدمار آنتون کاپیتان تیم‌مان شوکه شدیم. او می‌خواست در لیگ قهرمانان بازی کند، جایی که ما هم به عنوان نایب قهرمان حضور داریم، اما او در نهایت تصمیم گرفت با تیم دیگری در این تورنمنت شرکت کند. اما در اصل باید انتظار جدایی بازیکنان را داشتیم، مثلا جدایی سرهو گیراسی قابل پیش‌بینی بود."

باشگاه اشتوتگارت اعلام کرده است که در قراردادهای آینده بندهای جدایی کمتری را در نظر خواهد گرفت. وهرله در این خصوص توضیح داد: "وقتی این قراردادها امضا شد، شرایط ورزشی و مالی باشگاه متفاوت بود. ما می‌خواهیم از این بندها تا حد امکان در آینده جلوگیری کنیم، البته همیشه امکان‌پذیر نیست. اما اکنون به اندازه کافی پایدار هستیم که بتوانیم برخی قراردادها را بدون بند جدایی منعقد کنیم."

با وجود تغییرات در ترکیب تیم، وهرله نسبت به فصل جدید خوشبین است: "من نه فروش کامل تیم را می‌بینم و نه بازسازی کامل آن را. می‌خواهیم چیزی بسازیم و این شامل جدایی برخی بازیکنان و آمدن بازیکنان جدید می‌شود. زمان لازم را برای بازسازی تیم خواهیم گرفت. شرایط مشابه یک سال پیش است با این تفاوت که آن زمان از خطر سقوط نجات یافته بودیم و اکنون نایب قهرمان هستیم."

وهرله در مورد سیاست نقل و انتقالات تابستانی اشتوتگارت گفت: "با خریدهای ارمیدین دمیروویچ و دنیز اونداو رکورد خرید باشگاه را شکستیم. دو سال پیش این امکان وجود نداشت. در آن زمان با پیامدهای کرونا، کاهش درآمد و بازسازی استادیوم دست و پنجه نرم می‌کردیم. اکنون پایه مالی محکمی داریم. ورود پورشه به عنوان شریک تجاری بیش از 100 میلیون یورو درآمدزایی دارد. استادیوم ام‌اچ‌پی آرنا تکمیل شده و سالانه درآمد دو رقمی میلیونی یورو ایجاد می‌کند. ما در رتبه‌بندی درآمدهای تلویزیونی صعود کرده‌ایم و در لیگ قهرمانان بازی می‌کنیم. به همین دلیل توانستیم درآمد حاصل از فروش بازیکنان را دوباره سرمایه‌گذاری کنیم، حتی بیشتر از آن."

دیدگاه‌ها