کد خبر : 2061968 | 23 مرداد 1403 ساعت 22:24 | 34.1K بازدید | 25 دیدگاه

قانون عجیب: به بازیکن فرانسه مدال نقره ندادند!

یکی از بازیکنان تیم زیر ۲۳ ساله‌های فرانسه، پس از نایب قهرمانی در المپیک ۲۰۲۴، نتوانست مدال نقره‌اش را دریافت کند!

قانون عجیب: به بازیکن فرانسه مدال نقره ندادند!

به گزارش "ورزش سه"، در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تیم فوتبال مردان فرانسه به رهبری تیری آنری، اسطوره آرسنال، به فینال مسابقات فوتبال المپیک رسید. این تیم در یک بازی دراماتیک که به وقت اضافه کشیده شد، با نتیجه ۵-۳ به اسپانیا باخت و به مدال نقره دست یافت. با این حال، یکی از بازیکنان فرانسه به دلیل یک قانون کمتر شناخته شده، مدال المپیک دریافت نکرد.

تئو دو پرسن، دروازه‌بان ۲۳ ساله تیم اوسر، در لیست تیم برای این تورنمنت قرار داشت. او به عنوان یکی از چهار بازیکن ذخیره انتخاب شده بود که در صورت بروز مصدومیت، جایگزین بازیکنان اصلی شوند. اما او تنها بازیکنی بود که حتی یک دقیقه هم در زمین یا روی نیمکت حضور نداشت و این موضوع باعث شد که مدالی دریافت نکند.

طبق ماده ۳۰.۱ مقررات مسابقات فوتبال المپیک، بازیکن جایگزین باید حداقل یک بار در لیست یکی از بازی‌ها بازی قرار گیرد تا در صورت کسب مقام اول، دوم یا سوم، مدال دریافت کند. به همین دلیل، دو پرسن از دریافت مدال نقره محروم شد. در حالی که سایر بازیکنان ذخیره مانند کریسلین ماتسیما از موناکو، اندی دیوف از لانس و یوهان لپنانت از لیون در بازی آخر مرحله‌گروهی مقابل نیوزیلند حضور داشتند، دو پرسن حتی یک بار هم در لیست بازی قرار نگرفت.

2067761

دیدگاه‌ها