کد خبر : 2061964 | 23 مرداد 1403 ساعت 22:11 | 150.4K بازدید | 27 دیدگاه

امبر راتر:

مدال من را دزدیدند، باید از من عذرخواهی کنند

امبر راتر، مدال‌آور تیم بریتانیا، پس از آنکه به دلیل یک تصمیم نادرست از کسب مدال طلا بازماند، به شدت انتقاد کرد.

مدال من را دزدیدند، باید از من عذرخواهی کنند

به گزارش "ورزش سه"، بازی‌های المپیک پاریس 2024 پس از دو هفته رقابت‌های نفس‌گیر به پایان رسید و در این رقابت‌ها بهترین ورزشکاران جهان به مصاف هم رفتند. بریتانیا عملکرد خوبی در این بازی‌ها داشت و موفق به کسب 65 مدال، از جمله 14 مدال طلا شد. اما اکنون مشخص شده است که یکی از مدال‌های نقره کسب شده توسط تیم بریتانیا باید به طور قانونی به مدال طلا تبدیل می‌شد و ورزشکار مربوطه به این موضوع اعتراض کرده است.

امبر راتر در رشته اسکیت زنان در بازی‌های المپیک 2024 شرکت کرد. این رشته شامل شلیک به اهداف پرتابی با تفنگ شکاری است. پس از از دست دادن یک هدف در مرحله تیراندازی حذفی چهار دوره‌ای با قهرمان طلا، این ورزشکار 26 ساله به مدال نقره دست یافت.

2067753

اما پخش مجدد تصاویر با سرعت آهسته نشان داد که شلیک او در واقع به هدف اصابت کرده است و بنابراین باید به رقابت برای کسب مدال طلا ادامه می‌داد.

راتر در اینستاگرام نوشت: "هزاران کامنت و تصویر از من منتشر شده که نشان می‌دهد شلیک من قطعا در شوت‌آف فینال برای کسب مدال طلا به هدف اصابت کرده‌ است. به دلیل تصمیم ضعیف و نادرست هر سه داور، من از ادامه رقابت در شوت‌آف و شانس کسب مدال طلای المپیک محروم شدم."

هم راتر و هم فرانسیسکا کرووتو چادید، دارندگان مدال طلا، در فینال 55 از 60 هدف را زدند که منجر به شوت‌آف برای تعیین قهرمان المپیک شد.

راتر افزود: "من احساس می‌کنم نه تنها به خودم، بلکه به کل جامعه تیراندازی مدیون هستم که این موضوع را بر زبان بیاورم. هر ورزشکاری، به ویژه در بازی‌ها، سزاوار رقابت در یک بازی منصفانه است."

او ادامه داد: "ما در سطح بالایی هستیم و این اشتباهات نباید حتی ممکن باشند."

در مسابقات قبلی فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های تیراندازی از سیستم VAR استفاده شده بود، اما در المپیک از آن استفاده نشد، به این معنی که تصمیم داوران در این مسابقات قطعی بود.

او گفت: "در حال حاضر، نمی‌توانم تصور کنم که کار زیادی انجام شود و من هم دنبال این نیستم. با این حال، من معتقدم باید برخی مسئولیت‌ها پذیرفته شود و برای تصمیم نادرست که در نهایت فرصت کسب مدال طلای المپیک را از من گرفت، عذرخواهی شود. و علاوه بر این، برنامه‌ای برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی در آینده تدوین شود."

دیدگاه‌ها