کد خبر : 2061767 | 23 مرداد 1403 ساعت 09:30 | 38.3K بازدید | 14 دیدگاه

بعد از ۲۷ سال: باشگاه قدیمی انگلیسی فروخته شد

دلیا اسمیت پس از 27 سال مالکیت، سهام خود در باشگاه نوریچ سیتی را فروخت.

بعد از ۲۷ سال: باشگاه قدیمی انگلیسی فروخته شد

به گزارش "ورزش سه"، گروه نورفولک هولدینگ به رهبری مارک اتاناسیو، تاجر آمریکایی، مالکیت نوریچ سیتی را برعهده گرفت و بدهی حدود 59 میلیون پوندی باشگاه را نیز تقبل کرد. اتاناسیو 85 درصد سهام را در اختیار خواهد داشت و اسمیت و همسرش مایکل وین جونز 10 درصد سهام را حفظ خواهند کرد. اما اسمیت و وین جونز پس از واگذاری سهام، پولی دریافت نخواهند کرد. این زوج قصد دارند "امنیت مالی بلندمدت باشگاه" را تضمین کنند و معتقدند که نورفولک هولدینگ باشگاه را به جلو خواهد برد.

دلیا و همسرش برای اولین بار در سال 2022 با این گروه دیدار کردند و احساس می‌کنند که ساختار قرارداد انتقال مالکیت، "امنیت مالی بلندمدت باشگاه و انتقال موثر و مثبت" را تضمین می‌کند.

دلیا اسمیت در سال 1997 و اندکی پس از سقوط نوریچ از لیگ برتر، که باشگاه را در وضعیت مالی خطرناکی قرار داد، مالکیت آن را برعهده گرفت. او و همسرش از دارندگان بلیت‌های فصلی بودند و برای سرمایه‌گذاری در باشگاه دعوت شدند و پس از انجام این کار، دلیا به سرعت نقش خود را در نوسازی پذیرایی روز مسابقه نوریچ آغاز کرد.

از زمان تملک، دلیا فراز و نشیب‌های زیادی را با نوریچ سیتی تجربه کرده است، از جمله سقوط به دسته سوم در سال 2009. نوریچ همچنین پنج بار در دوران مدیریت او به لیگ برتر صعود کرده و به همان اندازه سقوط کرده است، به این معنی که نوریچ سیتی بیش از هر تیم دیگری از لیگ برتر سقوط کرده است.

2067396

نوریچ بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده بود: «دلیا و مایکل همیشه روشن کرده‌اند که هنگام انتقال مالکیت باشگاه، منافع باشگاه را در نظر خواهند گرفت. با انتخاب نورفولک هولدینگ پس از معرفی آنها به باشگاه در سال 2022 و بهبود رابطه و همسو کردن منافع از آن زمان، دلیا و مایکل احساس می‌کنند که این گروه بهترین موقعیت را برای تبدیل شدن به قیم بعدی باشگاه دارد.

با ساختاردهی قرارداد به این روش - که شامل هیچ پرداختی به دلیا و مایکل در ازای صدور سهام ممتازی که به نورفولک هولدینگ امکان می‌دهد کنترل اکثریت نوریچ سیتی را به دست آورد - طرفین امنیت مالی بلندمدت باشگاه و یک انتقال موثر و مثبت را تضمین کرده‌اند.»

با تأیید سهام‌داران، دلیا از سمت مدیریت کناره‌گیری خواهد کرد و رئیس افتخاری باشگاه خواهد شد.

اتاناسیو به عنوان مدیر اجرایی باقی خواهد ماند، نقشی که از سپتامبر 2022، زمانی که گروه او 15.9 درصد از سهام نوریچ را خریداری کرد، بر عهده داشته است. نورفولک هولدینگ این سهام را در آوریل به 40.4 درصد افزایش داد و اکنون سهام اکثریت را در اختیار دارد، به این معنی که می‌تواند یک مدیر دیگر را به هیئت مدیره بیاورد، زیرا قبلاً ریچارد رسلر را آورده است.

دیدگاه‌ها