کد خبر : 2061743 | 23 مرداد 1403 ساعت 06:20 | 23.4K بازدید | 39 دیدگاه

فرصت‌سوزی بزرگ در پای طلا

کشتی: بهترین پیروزی‌ها و آزاردهنده‌ترین شکست‌ها

تیم ملی کشتی آزاد ایران بدون مدال طلا المپیک پاریس را به پایان رساند، المپیکی که برای ما در این رشته چهار مدال داشت.

کشتی: بهترین پیروزی‌ها و آزاردهنده‌ترین شکست‌ها

به گزارش "ورزش سه" باورش برای همه ما سخت است، با داشتن سه ستاره بزرگ در تیم ملی کشتی آزاد و دو جوان پرتوان در حالی به رقابت‌های المپیک پاریس 2024 گام گذاشتیم که روسیه را در این رقابت‌ها نمی دیدیم و امیدوار بودیم با داشتن این ستاره‌های بزرگ عملکردی در خور شأن ورزش ایران و کشتی آزاد از خود به جا بگذاریم.

همه چیز طبق پیش‌بینی‌ها و درست پیش می‌رفت، سه امید اول ایران با سردمداری کاپیتان یزدانی و حضور دو نامدار به نام‌های امیرحسین زارع در سنگین وزن و رحمان عموزاد در سبک وزن به فینال رقابت‌ها رسیدند و همه امید داشتیم تا بهترین بیلان چند دهه قبل را در این رقابت‌ها از خود به جا بگذاریم. سه فینال بزرگ انتظار کشتی ایران را می‌کشید و بهترین‌های ایران در این رشته باید به مصاف رقبایی می‌رفتند که در روی کاغذ شانس کمتری برابر آنها داشتند.

ولی اتفاقانی که در این سه روز دیدیم باورنکردنی بود، مردان بزرگ کشتی و حتی ورزش ایران همانی نبودند که تا پای فینال حس غرور به ما داده بودند. سه نماینده بزرگ و نامدار ایران در سه فینال برابر رقبای خود در عین ناباوری شکست را پذیرفتند تا در اتفاقی نادر در تاریخ در رقابت‌هایی که روسیه نامدار حضور ندارد، نه ایران به مدال طلا برسد و نه کشور آمریکا. آمریکایی که برای ربودن همه طلاها خود را آماده کرده بود، اما خود کایل اسنایدر، گوینده این جمله، پای سکو به حریف ایرانی باخت تا امیرعلی آذرپیرا به مدال برنز المپیک برسد.

2066729

رقابت‌ها در حالی به پایان رسید که ایران با حضور 5 نماینده به سه نقره و یک برنز رسید. آماری خوب و خیره کننده بر روی کاغذ و ناامیدکننده برای کسانی که ورزش و کشتی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند. این نتیجه پایانی رقابت‌های ورزش اول ایران در مهمترین آوردگاه جهان است، جایی که خیلی از کشورها به دنبال یک مدال از آن هستند و چه عجیب که ما از داشتن سه نقره و یک برنز در یک رشته از آن رضایت درونی نداریم. 

ما چهار فینال را از دست دادیم و در سه فینال تصور ما روی طلا بود. از مصدومیت حسن یزدانی که بگذریم، شکست رحمان عموزاد و امیرحسین زارع به سختی قابل هضم بود. دو باختی که با از دست دادن تاج قهرمانی و نمایش رقبا به پایان رسید و داغ این دو مدال که ایران را در جدول رده‌بندی کلی بالاتر می‌برد در سینه ما ماند.

2066413

به هرحال شکست‌های ناراحت‌کننده و موفقیت‌های درخشان، دو روی سکه کشتی ما در المپیک بود که قطعا با موفقیت بی‌سابقه‌ این رشته ورزشی به پایان رسید.

محمدرضا تقی‌خانی

دیدگاه‌ها