کد خبر : 2061392 | 21 مرداد 1403 ساعت 14:05 | 199.8K بازدید | 703 دیدگاه

غافلگیری بزرگ برای ستاره بی‌رحم ایران

امان از فیتیله پیچ: هت‌تریک نقره‌ای با رحمان!

در یک لحظه فینال رحمان عموزاد، حسرت طلا به دل آزادکاران ماند و او هم مثل حسن یزدانی و زارع نقره‌ای شد.

امان از فیتیله پیچ: هت‌تریک نقره‌ای با رحمان!

به گزارش "ورزش سه"، درست مثل حسن یزدانی و امیرحسین زارع، با نمایشی که از رحمان عموزاد تا قبل از فینال دیدیم، طلا را برایش کنار گذاشته بودیم. اما پاریس و فینال‌های آن برای ستاره‌های کشتی آزاد ایران خوش یمن نبود. بعد از غافلگیری در فینال یزدانی و زارع این بار نوبت به رحمان بی‌رحم رسید. عموزاد که تا قبل از فینال حتی یک امتیاز هم به رقبایش نداده بود، نتوانست برابر کشتی‌گیر چغر و زبل ژاپنی کاری از پیش ببرد و اگر 3 دقیقه اول یکی-دو ثانیه دیرتر تمام شده بود، در همان تایم نخست کار تمام شده بود!

ویدئو: 349717
2066728

کوتارو کیوکا از ژاپن که کاملا بابرنامه وارد تشک شده بود، بعد از اینکه نتوانست از اخطار داوران به رحمان استفاده کند، در فاصله 30 ثانیه به پایان وقت اول با گرفتن مچ پای عموزاد پشت او رفت و سپس فیتیله رحمان را در اختیار گرفت. بعد از 4 بار تاباندن و اجرای فیتیله پیچ فقط تمام شدن تایم 3 دقیقه اول بود که آزادکار ایرانی را از شکست نجات داد.

رحمان که گویا در شوک به سر می‌برد توسط مهدی تقوی و محسن کاوه کمی بیدار شد، اما در تایم دوم هم کشتی‌گیر ژاپنی به خوبی دفاع را در برابر او به اجرا گذاشت و فقط یک رکبی دو امتیاز نصیب رحمانی شد که تا قبل از فینال خیلی بی‌رحم کشتی می‌گرفت. 

در ثانیه‌های آخر هم تلاش رحمان عموزاد که دیروز خودش را پادشاه معرفی کرد و حتی تاج پادشاهی را برابر دوربین‌ها در جشن زودهنگام قهرمانی‌اش روی سر گذاشت، ثمری نداشت! 

2066730

رحمان عموزاد کشتی فینال را در اوج ناباوری 10-3 واگذار کرد تا بعد از حسن یزدانی و امیرحسین زارع سومین فینالیست شکست خورده کشتی آزاد ایران باشد و به طلسم نقره‌ای آزادکاران پایان دهد. 

شاید رحمان کمی خود را از پیش برنده می‌دانست و تصور هم این بود که با نمایش دیروز، او بتواند با اجرای فنون تماشایی از سد حریف ژاپنی بگذرد، اما گویا شادی زودهنگام و از پیش برنده بودن کار دست این جوان 22 ساله کشتی ایران داد.

به هر حال کشتی آزاد بدون کسب مدال طلا همچون المپیک 2020 توکیو، این بار پاریس را ترک خواهد کرد و حسرت سه فینال عجیب بر دل ایرانی‌ها باقی ماند.

2066729

دیدگاه‌ها