کد خبر : 2061366 | 21 مرداد 1403 ساعت 12:53 | 23.2K بازدید | 11 دیدگاه

شرودر هست، دورانت و بوگدانوویچ نه!

تیم منتخب بحث‌برانگیز بسکتبال المپیک

فیبا بعد از قهرمانی آمریکا در بسکتبال المپیک، تیم منتخب بازی‌ها را اعلام کرد که برای بسیاری قابل قبول نبود.

تیم منتخب بحث‌برانگیز بسکتبال المپیک

به گزارش "ورزش سه"، به محض پایان فینال بین ایالات متحده و فرانسه، فیبا جایزه MVP (بهترین بازیکن رقابت ها) را برای لبرون جیمز اعلام کرد. سپس، تیم منتخب مشخص شد که علاوه بر جیمز، شامل ویکتور ویمبانیاما، نیکولا جوکیچ، استفن کوری و دنیس شرودر می‌شد.

جدای از آمار خوب شرودر (17.2 امتیاز و 7.5 پاس گل در هر بازی)، گارد بروکلین نتز در بازی های سرنوشت ساز نیمه نهایی مقابل فرانسه و رتبه های سوم و چهارم مقابل صربستان کمتر از حد انتظار بود. انتخاب شرودر همچنین شگفت‌انگیز بود زیرا فیبا گزینه‌های زیاد دیگری برای تیم منتخب داشت، به‌علاوه، حتی نیازی به حضور یک گارد نیز نبود.

فرانسوی‌ها مثلاً معتقد بودند یابوسله باید در این تیم قرار می‌گرفت. او در بازی یک چهارم نهایی مقابل کانادا 22 امتیاز با 67 درصد دقت شوت به دست آورد. او در نیمه نهایی مقابل آلمان، 17 امتیاز با دقت 63.7 درصد به دست آورد و 7 ریباند داشت. و در فینال 20 امتیاز گرفت، از جمله دانک مقابل لبرون جیمز که تماشایی بود. حضور او برای فرانسه و کسب نقره بازی تعیین کننده بود.

صربستان همچنین می‌توانست علاوه بر جوکیچ بزرگ، بازیکن دومی را نیز در تیم منتخب داشته باشد. بوگدانوویچ علاوه بر عملکرد عالی الکسا اوراموویچ که بهترین بازیکن دفاعی مسابقات را دریافت کرد، سپر عالی برای نیکولا جوکیچ بود. بوگدانوویچ به طور میانگین 18.3 امتیاز در هر بازی کسب کرد. او با 30 امتیاز در دیداری که صربستان را راهی مرحله یک چهارم نهایی کرد، تعیین‌کننده بود و در سه بازی آخر تورنمنت 17، 20 و 16 امتیاز کسب کرد. 

در نهایت، گزینه کوین دورانت نیز می‌توانست در تیم منتخب باشد. به خصوص که دیروز با 4 طلا رکورددار تاریخ المپیک شد و متوسط 13.8 امتیاز در هر بازی به دسد آورد. او در لحظات حساس مسابقات مقابل صربستان و فرانسه درخشان بود.

دیدگاه‌ها