کد خبر : 2061357 | 21 مرداد 1403 ساعت 11:48 | 51.2K بازدید | 45 دیدگاه

لبرون جیمز: در لس آنجلس نخواهم بود

پوشیدن کفش طلایی برای قهرمانی و خداحافظی!

تیم رؤیایی با نمایش درخشان ستاره هایش مثل لبرون جیمز طلای المپیک را گرفت و او در پایان گفت که این آخرین المپیکش بود.

پوشیدن کفش طلایی برای قهرمانی و خداحافظی!

به گزارش "ورزش سه"، تیم رؤیایی ستاره‌های بسکتبال آمریکا را به سادگی نمی توان شکست داد و آمریکا طلای بسکتبال را گرفت. با این حال فرانسه میزبان کار را برای آنها سخت کرد، هرچند آمریکایی‌ها خونسردی خود را حفظ کردند و 98 بر 87 پیروز شدند. یک نفر از قبل می‌دانست طلا می‌گیرند؛ فوق ستاره بسکتبال دنیا، لبرون جیمز. او کفش‌های طلایی و خوشرنگش را پوشیده بود.

پس از رسوایی در جام جهانی یک سال پیش، که در آن ایالات متحده با تیمی متوسط به مقام چهارم رسید، فوق ستاره‌های NBA یک چیز را عهد کردند: این هرگز نباید تکرار شود.

آنها به رهبری لبرون جیمز، استف کری و کوین دورانت، تیمی مجلل را تشکیل دادند. احتمالا بهترین تیم المپیک تمام دوران، حتی بهتر از تیم‌های آمریکا در المپیک 1992 یا 2012.

2066668

آمریکا همچنین جوئل امبید، آنتونی دیویس، جیسون تیتوم، دریک وایت، جرو هالیدی، بام آدبایو، دوین بوکر، آنتونی ادواردز و تایریس هالیبرتون را داشت که آنها نیز فوق ستاره بودند.

البته در نیمه نهایی مقابل صربستان، آمریکایی‌ها به مشکل خوردند و در فینال، فرانسه با یک بازی فیزیکی و گاه به گاه دفاع منطقه ای خیلی خوب جلو رفت.

در فرانسه بالاتر از همه، ویکتور ویمبانیاما (26 امتیاز) و گوئرشون یابوسله (20 امتیاز) تیم خود را هدایت می‌کردند. 

2066666

سه دقیقه مانده به پایان بازی، فرانسوی‌ها حتی تا شش امتیاز هم فاصله را کاهش دادند و سالن در التهاب بود. اما کری با یک پرتاب سه امتیازی پاسخ داد. سپس ویمبانیاما پرتاب کردد و دورانت دو پرتاب آزاد را تبدیل به گل می‌کند. در ادامه کری با سه امتیاز دیگر هر امیدی را از میزبان گرفت و پایان! اینجا بازی دیگر برای آمریکا شده بود. فوق ستاره‌های ایالات متحده در نهایت با یازده امتیاز برنده شدند و نشان دادند که شکست ناپذیر هستند! آنها به عهدشان وفا کردند.

و اما نکته مهم، پایان کار جیمز در المپیک‌ها بود. جیمز در پاسخ به این سوال که آیا او در المپیک بعدی لس آنجلس (LA) در سال 2028 شرکت خواهد کرد، گفت: «نه. نمی توانم خودم را در بازی‌های المپیک لس آنجلس تصور کنم.»

به این ترتیب سوپراستار آخرین مدال خود را گرفت. حالا سه طلا و یک برنز در کارنامه او دیده می‌شود.

دیدگاه‌ها