کد خبر : 2061342 | 21 مرداد 1403 ساعت 10:45 | 57.4K بازدید | 28 دیدگاه

تاریخسازی کوین دورانت

رکورد اعجوبه بسکتبال: کسی بیشتر از او طلا ندارد

کوین دورانت در حال حاضر بیش از هر بسکتبالیست دیگری در دنیا مدال طلای المپیک دارد و از این حیث تاریخ‌سازی کرد.

رکورد اعجوبه بسکتبال: کسی بیشتر از او طلا ندارد

به گزارش "ورزش سه"، با قهرمانی آمریکا در بسکتبال المپیک، دورانت چهارمین عنوان قهرمانی المپیکی خود را به دست آورد و از رکورد کارملو آنتونی گذشت.

بازی‌های پاریس برای کوین دورانت خوب شروع نشد. یک مشکل جسمانی باعث شد که بازیکن سانز یک دقیقه هم در بازی‌های تدارکاتی بازی نکند. او برای اولین بازی آمریکا مقابل صربستان نیز تردید جدی داشت.

اما بازی‌ها نمی‌توانست برای او بهتر از این به پایان برسد و دورانت با تیمش در مسابقات المپیک تاریخ‌سازی کرد.

2066648

در طول مسابقات، کوین دورانت به عنوان برترین ریباندر در تاریخ تیم مردان ایالات متحده تبدیل شد. سپس با پشت سر گذاشتن لیزا لزلی، عنوان گلزن برتر ایالات متحده در مسابقات (مردان و زنان) را به دست آورد. و دورانت با پیروزی در فینال، حالا بازیکنی است که بیشترین طلا را در بازی‌های بسکتبال دارد. هیچکس بیشتر از او برنده نشده است و او از سه مدال کارملو آنتونی هم عبور کرد.

چهارمین طلای دورانت همچنین او را با بازیکنانی که بیشترین مدال‌، طلا و یا غیرطلا را در بازی‌ها کسب کرده‌اند برابر می‌کند. کارملو  چهار مدال (3 طلا و یک برنز)، گنادی ولنوف چهار مدال با  اتحاد جماهیر شوروی بین سال‌های 1960 تا 1972 (یک طلا، دو نقره و یک برنز) و سرگئی بلوف نیز چهار مدال برای اتحاد جماهیر شوروی بین سال‌های 1968 تا 1980 (یک طلا و سه برنز). لبرون جیمز نیز با سه طلا و یک برنز چهار مدال دارد.

دیدگاه‌ها