کد خبر : 2061296 | 21 مرداد 1403 ساعت 08:25 | 14.3K بازدید | 16 دیدگاه

مدال‌های آسیب‌دیده المپیک گارانتی دارند!

پس از اینکه نیجاه هیوستون، اسکیت‌باز آمریکایی از اینکه مدال برنزش «کمی پوسته‌پوسته شده»، شکایت کرد، ضراب‌خانه پاریس متعهد شد تا هر مدالی که آسیب دیده باشد، به‌طور خودکار جایگزین شود.

مدال‌های آسیب‌دیده المپیک گارانتی دارند!

به گزارش "ورزش سه"، یک هفته پس از کسب مقام سوم در رقابت اسکیت بورد خیابانی، هیوستون در مصاحبه‌ای در این باره گفته بود:
نمی‌دانم؛ باید کمی کیفیت مدال‌های المپیک را بالا برد. به نظر می‌رسد که مدال به جنگ رفته و بازگشته است!

برگزارکنندگان المپیک، امروز در پاسخ به این مورد اعلام کردند که هر مدالی که ادعا شده که آسیب دیده را بررسی می‌کنند و در صورتی که دلیل آن کیفیت پایین باشد، جایگزین شده و دوباره حکاکی می‌شود.

2066556

کمیته‌ی مسئول سازمان‌دهی بازی‌ها بیانیه‌ای به خبرگزاری فرانسه (AFP) ارسال کرد و مدعی شد که به اعتراض ورزشکاری که چند روز پس از دریافت مدالش در شبکه‌های اجتماعی به آن واکنش نشان داد، توجه کرده است.

آن‌ها به AFP گفتند که در حال همکاری نزدیک با ضراب‌خانه پاریس، مسئول تولید و کنترل کیفی مدال‌ها و کمیته‌ی المپیک ورزشکار مربوطه هستند تا مدال را برای درک شرایط و علت آسیب بررسی کنند.

آن‌ها در ادامه تصریح کردند:«مدال‌ها ارزشمندترین اشیاء بازی‌های المپیک و باارزش‌ترین چیز برای ورزشکاران هستند. مدال‌های آسیب‌دیده به طور سیستمی با بررسی ضراب‌خانه پاریس جایگزین می‌شوند و طرح یکسان روی آن‌ها حک می‌شود.»

گزارش‌ها در فرانسه حاکی از این بوده که هیچ ورزشکار دیگری اعتراضی به کیفیت مدال دریافتی‌اش نکرده، بااین‌حال یاسمین هارپر، که اولین مدال بریتانیا در المپیک را کسب کرد، ادعا می‌کند که رنگ مدال برنزش در حال تغییر کردن است:«مدال‌ها؟ بله. اقرار می‌کنم که چند تکه‌ی کوچک آن لکه‌دار شده و اندکی کدر شده است. فکر می‌کنم آب یا هر چیزی که روی مدال فلزی ریخته می‌شود، کمی تغییر رنگ در آن ایجاد می‌کند.»

ضراب‌خانه پاریس در مجموع بیش از ۵۰۰۰ مدال تولید کرده که ۲۶۰۰ تا از آن‌ها برای المپیک و باقی آن برای پاراالمپیک بوده است؛ وزن هر کدام از مدال‌ها ۵۳۰ گرم بوده و طراحی‌شان توسط برند لوکس Chaumet انجام شده است. هر مدال همچنین قطعه‌ای از برج ایفل را درون خود دارد که طی پروسه‌ی بازسازی این بنای تاریخی حفظ شده بود.

دیدگاه‌ها