کد خبر : 2061282 | 21 مرداد 1403 ساعت 08:36 | 20.4K بازدید | 13 دیدگاه

بعد از یک جام جهانی کاملا ناموفق؛

زنان آمریکا: تیمی که از شکست عبرت می‌گیرد!

تیم ملی زنان آمریکا با قهرمانی در المپیک، ناکامی در جام جهانی را به فراموشی سپرد.

زنان آمریکا: تیمی که از شکست عبرت می‌گیرد!

به گزارش”ورزش سه”، تیم ملی زنان آمریکا، پُرافتخارترین تیم ادوار جام جهانی و المپیک در رشته فوتبال زنان، بعد از اُفت کوتاه مدت حالا دوباره به اوج بازگشته است.

این تیم که با چهار قهرمانی در ۹ دوره برگزاری جام‌جهانی زنان، از حیث افتخارآفرینی در این جام، بی‌رقیب است؛ بعد از حذف در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۳ زنان، مورد انتقاد علاقه‌مندان به فوتبال قرار گرفت. بسیاری از مفسران فوتبال پیش‌بینی می‌کردند که با اوج‌گیری تیم‌هایی مثل اسپانیا و آلمان، و همچنین تیم‌های آسیایی مثل استرالیا و ژاپن، دوران سلطنت زنان آمریکا به پایان رسیده است اما همه چیز در فاصله حدود یک سال تغییر کرد.

2066524

بعد از انتخاب اِما هیس، سرمربی پُرافتخار چلسی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی آمریکا، آن‌ها دوباره اوج گرفتند و این اوج‌گیری را در المپیک به رُخ حریفان کشیدند. زنان آمریکا با کسب پنج پیروزی متوالی از مرحله گروهی تا فینال، بی‌رقیب نشان دادند و موفق شدند با شکست برزیل در دیدار پایانی، پنجمین قهرمانی خود را در ادوار المپیک به دست بیاورند تا در این جام نیز دست نیافتنی باشند.

2066523

در هشت دوره‌ای که جام جهانی زنان در المپیک برگزار شده است؛ به جز آمریکا که ۵ بار فاتح این جام بوده است، نروژ، آلمان و کانادا هم هرکدام یک بار قهرمان المپیک شده‌اند.

دیدگاه‌ها