کد خبر : 2061281 | 21 مرداد 1403 ساعت 09:11 | 159.7K بازدید | 32 دیدگاه

هشت قهرمانی: چقدر طلا می‌گیری، زن!

لیزا کارینگتون، قایقران ۳۵ ساله نیوزلندی، امشب هشتمین مدال طلای خود را دریافت کرد و به اسطوره رشته‌ی قایقرانی سرعت تبدیل شد.

هشت قهرمانی: چقدر طلا می‌گیری، زن!

به گزارش "ورزش سه"، لیزا کارینگتون امشب با فاصله‌ی بیش از یک ثانیه از رقیب مجارستانی‌اش یعنی تامارا سیپس، در مجموعاً ۱ دقیقه و ۴۶.۳۶ ثانیه، مسافت ۵۰۰ متری را طی کرد و هشتمین مدال طلای خود در رشته‌اش را  کسب کرد. یورگنسن دانمارکی نیز مدال برنز این رقابت را تصاحب کرد.

او پس از دریافت این مدال گفت: «نمی‌دانستم رقیبانم چه‌قدر به من نزدیک هستند؛ صادقانه بگویم، چند خط آبی از هم فاصله داشتیم. بااین‌حال می‌دانستم در این آخر هفته، تامارا رقیب سختی خواهد بود؛ همان‌گونه که اما و فیشر (هم‌وطن او) بودند

باید در لحظه خوب باشید و این، نتیجه‌ی تمام تمرین‌ها، تلاش سخت تا حد اشک ریختن و عزم جدی برای برنده شدن من و هم‌تیمی‌هایم بود. خیلی خوشحالم که چندین مدال خوب به‌دست آوردیم.»

2066519

لیزا کارینگتون پیش از این در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به همراه هم‌تیمی‌های نیوزلندی‌اش برنده طلای K4 (کایاک چهارنفره) ۵۰۰ متری شده بود و در تیم دو نفره‌اش با آلیشیا هاسکین در رشته‌ی K2 (کایاک دونفره) ۵۰۰ متری نیز مدال طلا چ را کسب کرده بود.

حالا این قایقران دوباره و پس از سه سال، سه‌گانه‌اش در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را تکرار کرده و برنده سه مدال طلا شده است.

2066517

لیزا پیش از این نیز طلای رشته کایاک‌تک نفره ۵۰۰ متری المپیک ۲۰۱۲ لندن و طلای رشته کایاک تک‌نفره ۲۰۰ متری المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب کرده بود و حالا با ۸ مدال طلا در المپیک همراه با بیرگیت فیشر، قایق‌سوار آلمان شرقی و سپس آلمان متحد طی سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۴، پرافتخارترین ورزشکار رشته خودش شد.

2066518

لیزا در میان کل زنان المپیک نیز رکورددار محسوب می‌شود و تنها لاریسا لاتینینا (ژیمناست اهل شوروی) و کتی لدکی (شناگر آمریکایی) با ۹ مدال از لیزا کارینگتون در بازی‌های المپیک موفق‌تر عمل کرده‌اند.

دیدگاه‌ها