کد خبر : 2061179 | 20 مرداد 1403 ساعت 17:45 | 91.5K بازدید | 85 دیدگاه

المپیک، آوردگاه تمرینی پدیده ایران

کلاس درس سلیمی برابر رنک دوی تکواندو جهان

آرین سلیمی با شکست دادن نماینده مکزیک مقتدرانه راهی نیمه‌نهایی شد.

کلاس درس سلیمی برابر رنک دوی تکواندو جهان

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه روز پایانی مسابقات تکواندو سی‌و‌سومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و مبارزات وزن ۸۰+ کیلوگرم، آرین سلیمی در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف «کارلوس سانسورس» مکزیکی با رنکینگ ۲ المپیکی، طلا و دو نقره قهرمانی جهان و چهار طلا و دو برنز پان امریکن رفت.

سلیمی راند نخست این مبارزه را با تساوی ۲ به ۲ تمام کرد. او در راند دوم ۶ بر ۴ به برتری دست یافت. راند سوم مبارزه آرین سلیمی و «کارلوس سانسورس» با نتیجه ۱۲ بر 0 سود سلیمی به پایان رسید و بدین ترتیب نماینده کشورمان راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

2066216

او نمایش اعجاب‌انگیزی از خود به اجرا گذاشت و به گونه‌ای برابر عنوان‌دار جهان و المپیک مبارزه می‌کرد، که به نظر می‌رسید این جدال استاد و شاگرد باشد و سلیمی با عملکردی چشمگیر حالا در 20 سالگی خودش را به عنوان یک ستاره آینده‌دار در این رشته معرفی می‌کند.

نماینده کشورمان در مبارز نخست «نیکیتا رافائلوویچ» از ازبکستان را در دو راند و با نتایج ۸ بر ۲ و ۵ بر 1 شکست داده بود. وی برای صعود به دیدار پایانی برنده نروژ و کرواسی را پیش رو خواهد داشت.

تیم ملی تکواندو ایران با چهار تکواندوکار در این بازی‌ها حضور دارد که مهران برخورداری و ناهید کیانی دو مدال نقره و مبینا نعمت‌زاده یک مدال برنز کسب کرده‌اند.

مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌ها با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شد و شامگاه شنبه به پایان می‌رسد.

2066217

دیدگاه‌ها