کد خبر : 2061162 | 21 مرداد 1403 ساعت 03:40 | 6.5K بازدید | 6 دیدگاه

هم زمستان و هم تابستان: تاریخ‌سازی دونده آلمانی

الکساندرا بورگات، دونده آلمانی، در المپیک پاریس به مدال برنز امدادی دست پیدا کرد تا یک رکورد جالب را از آن خود کند.

هم زمستان و هم تابستان: تاریخ‌سازی دونده آلمانی

به گزارش "ورزش سه"، الکساندرا بورگات آلمانی هفتمین ورزشکاری است که هم در المپیک تابستانی و هم زمستانی مدال گرفته است.

بورگات به عنوان اولین دونده آلمان در فینال امدادی ۴ در ۱۰۰ متر زنان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، دوید و آلمان با زمان ۴۱.۹۷ ثانیه سوم شد.

بورگات که در بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ در رشته بابسلِد (سورتمه‌سُری) دو نفره مدال نقره کسب کرد، در المپیک پاریس نیز روی سکو ایستاد و «مجموعه مدال‌های المپیک زمستانی و تابستانی» خود را تکمیل کرد.

2066199

بورگات پس از کسب مدال در المپیک پاریس به آسوشیتدپرس گفت: "در بابسلِد همه چیز به یک شروع خوب و شتاب زیاد بستگی دارد. این واقعیت که من یک ورزشکار دوومیدانی هستم به من در بابسلِد کمک کرد و امروز تمرینات بابسلِد هم به من به عنوان اولین دونده امدادی کمک کرد. تداخلی بین این دو ورزش وجود دارد."

او همچنین در مصاحبه‌ای با کمیته برگزاری المپیک پاریس گفت: "کسب مدال در المپیک زمستانی پکن در واقع دستاوردی فراتر از هدف ما بود و در حالی که برای المپیک پاریس آماده می‌شدیم، تیم امدادی ما مدال را هدف قرار داد و ما هم به دنبال مدال بودیم. خوشحالم که به مدال رسیدیم."

2066200

بورگات که از ابتدا یک دونده بوده، در سال ۲۰۲۱ نیز بابسلِد را آغاز کرد. او پس از ادی ایگان (بوکس و بابسلِد، ایالات متحده آمریکا)، جاکن تولین تامز (قایق‌رانی و پرش با اسکی، نروژ)، کریستا رودینگ-روتزنبرگر (دوچرخه‌سواری و اسکیت سرعت، آلمان)، کلارا هیوز (دوچرخه‌سواری و اسکیت سرعت، کانادا)، لورین ویلیامز (دو و میدانی و بابسلِد، ایالات متحده آمریکا) و ادی آلوارز (اسکیت سرعت، بیسبال و اسکیت سرعت، ایالات متحده آمریکا) هفتمین ورزشکاری شد که در بازی‌های المپیک تابستانی و زمستانی موفق به کسب مدال شده است.

دیدگاه‌ها