کد خبر : 2061138 | 20 مرداد 1403 ساعت 14:11 | 24K بازدید | 7 دیدگاه

بی‌رقیب در اروپا 

تاج‌گذاری در 10 جام: این اسپانیای باورنکردنی

عجیب ولی واقعی؛ تیم‌های مختلف فوتبال اسپانیا مدافع عنوان قهرمان 10 تورنمنت متفاوت هستند.

تاج‌گذاری در 10 جام: این اسپانیای باورنکردنی

به گزارش "ورزش سه"، چهار تیم در رده‌های ملی فوتبال اسپانیا تنها در همین تابستان قهرمان شده اند: یورو 2024، مسابقات قهرمانی اروپا زیر 19 سال مردان و زنان و دیروز فوتبال مردان بازی‌های المپیک.

اسپانیا حالا بر دنیای فوتبال مسلط است. یک کشور مرجع و الگو، همانطور که سانتی دینیا (مربی تیم المپیک) یک روز قبل از قهرمانی در پاریس گفته بود: «ما خوشحالیم که یک معیار اروپایی و جهانی هستیم. کاری است که در طول سال‌ها انجام شده است. ما سعی کرده‌ایم مدل بازی خاص خودمان را بهبود بیخشیم، زیرا فوتبال با سرعت و انتقال توپ بیشتر جواب می‌دهد. این بدون از دست دادن ذات فوتبال اسپانیا محقق شده است.»

تحولی در مدل بازی که توسط تیم بزرگسالان با هدایت لوئیس دلا فوئنته در یورو 2024 مشهود بود. سبکی که باعث شد تابستانی پر از موفقیت را برای فوتبال اسپانیا ببینیم. در بهار امسال نیز تیم فوتبال زنان زیر 17 سال اسپانیا در مسابقات قهرمانی اروپا قهرمان شده بود.

تیم بزرگسالان مردان ماه پیش قهرمان جام ملت‌های اروپا شد. تیم زنان زیر 19 سال نیز تیر ماه قهرمان اروپا شد. همان مقطع تیم زیر 19 ساله‌های مردان عنوان قاره ای را به دست آورد. و دیروز، تیم المپیک اسپانیا مدال طلا گرفت. علاوه بر این، اسپانیا قهرمان فعلی جام جهانی زنان، لیگ ملت‌های مردان و زنان و جام جهانی زیر 20 و 17 ساله‌های زنان است. مدافع عنوان قهرمانی 10 تورنمنت، شش تورنمنت زنان و چهار تورنمنت مردان. عجیب ولی واقعی.

دیدگاه‌ها