کد خبر : 2061132 | 20 مرداد 1403 ساعت 13:51 | 114.9K بازدید | 18 دیدگاه

360 هزار دلار، پاداش طلای مردی که دیگر فقیر نیست

به قهرمان المپیک اجازه خوابیدن نمی‌دهند!

ارشد ندیم، ورزشکار پاکستانی، روز پنجشنبه اولین مدال طلای این کشور در المپیک پاریس را در رشته پرتاب نیزه کسب کرد.

به قهرمان المپیک اجازه خوابیدن نمی‌دهند!

به گزارش "ورزش سه"، پس از کسب مدال طلا توسط ارشد ندیم، جشن بزرگی در زادگاه او در پاکستان به راه افتاد؛ یک روستای فقیرنشین که او در یکی از خانه‌های گلی آن بزرگ شده و در مزارع گندم با استفاده از نیزه‌های دست ساز کار خود را آغاز کرده است.

ندیم 27 ساله که متاهل و دارای دو فرزند است، کار خود را در یک خانواده فقیر که هشت فرزند داشتند، آغاز کرد و رویای المپیک او از همان جا آغاز شد، آن هم در شرایطی که محل زندگی او نه تنها در امکانات ورزشی، بلکه حتی در منابع آب و برق نیز کمبود داشت.

برادرش می‌گوید: «ندیم در ابتدا با استفاده از شاخه‌های درخت نیزه‌های دست‌ساز می‌ساخت و روی آنها نوک‌های آهنی نصب می‌کرد. وضعیت ندیم زمانی بهبود یافت که او به شرکت برق محلی پیوست که امکانات ورزشی خاص خود را داشت.»

مادرش، ریاضی پروین، درباره شرایط او به رویترز گفته است: «او تا ماه‌ها قبل از بازی‌های المپیک پاریس با نیزه‌های غیراستاندارد تمرین می‌کرد و چند ماه قبل از المپیک بود که دولت پاکستان با درخواست او برای بهبود وضعیت موافقت کرد و سه نیزه مطابق با استانداردهای بین‌المللی را به او داد.»

2066106

خبر قهرمانی ندیم با پیام‌های تبریک از سوی مسئولان کشور و جشن‌های بزرگ در روستای او همراه بود و برادر بزرگتر وی روز گذشته در گفتگویی به رویترز گفت: «از زمان قهرمانی ارشد، به دلیل دیدارهای مداوم بستگان، رسانه‌ها، دوستان، هواداران و کارمندان دولت برای تبریک به خانواده، نتوانستیم بخوابیم.»

ندیم در شرایطی مدال طلای پرتاب نیزه را کسی کرد که پاکستان بیشتر بودجه ورزشی خود را به ورزش‌های تیمی مانند کریکت و هاکی اختصاص می‌دهد. ندیم پیش از این در یک مصاحبه گفته بود که تمرین ورزشی غیر از کریکت در پاکستان دشوار است، چراکه منابع و امکانات کافی برای تمرین این ورزش وجود ندارد.

با پرتاب 82.97 متری ندیم که منجر به کسب مدال طلا توسط او در المپیک پاریس شد، پاکستان اولین مدال المپیک را پس از المپیک 1992 بارسلون و اولین طلای خود را از المپیک 1984 لس آنجلس به دست آورد.

ندیم پس از کسب مدال طلا در توییتر خود نوشت: «این مدال هدیه‌ای از طرف من به کل کشور به مناسبت روز استقلال (مصادف با 14 آگوست) است.»

لازم به ذکر است که پس از قهرمانی ندیم، مریم نواز، وزیر ارشد ایالت پنجاب، جایی که ندیم اهل آن است، از تخصیص 100 میلیون روپیه (359,195 دلار) به عنوان پاداش مالی به این ورزشکار خبر داد.

دیدگاه‌ها