کد خبر : 2061125 | 20 مرداد 1403 ساعت 13:29 | 20.7K بازدید | 1 دیدگاه

پسر 20 ساله ایران کلاس تکواندو برگزار می‌کند

آرین جانانه جنگید و به مرحله بعد رسید

آرین سلیمی در نخستین رقابت تکواندوی خود برابر نماینده ازبک به پیروزی رسید.

آرین جانانه جنگید و به مرحله بعد رسید

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه رقابت‌های تکواندوی مردان المپیک ۲۰۲۴ پاریس، از ساعت ۱۳:۰۰ امروز (شنبه، ۲۰ مرداد ۱۴۰۳) آرین سلیمی، ملی‌پوش سنگین وزن ایران در نخستین مبارزه خود به پیروزی ۲ بر صفر مقابل حریف ازبک دست یافت.

ملی‌پوش وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم ایران، در نخستین گام به مصاف نیکیتا رافالوویچ از ازبکستان (رنک ۷ جهان) رفت که موفق شد با ارائه مبارزه‌ای دیدنی و یکطرفه، حریف قدرتمند خود را به راحتی شکست داده و راهی دور بعد شود.

تکواندوکار کرمانشاهی ایران در راند نخست این مبارزه به برتری ۸ بر ۲ دست یافت. در راند دوم موفق به کسب برتری ۵ بر یک شد و بدین ترتیب با پیروزی ۲ بر صفر به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

ویدئو: 349609

با این پیروزی، آرین سلیمی ضمن جبران شکست در رقابت‌های بین المللی فجیره به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

تکواندوکار ۳۱ ساله ازبکستانی که دو نقره و یک برنز قهرمانی جهان، طلای بازی‌های آسیایی، سه طلا و دو نقره و ۳ برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد، تا کنون ۱۲ بار برابر تکواندوکاران ایرانی مبارزه کرده که حاصل آن تنها سه پیروزی بوده است.

2066096

سلیمی برای صعود به نیمه نهایی «کارلوس سانسورس» مکزیکی با رنکینگ ۲ المپیکی، طلا و دو نقره قهرمانی جهان و چهار طلا و دو برنز پان امریکن را پیش رو دارد.

آرین سلیمی که تنها 20 سال سن دارد، سال گذشته در مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو به مدال نقره رسید و حالا می‌تواند با درخشش در این مسابقات تبدیل به جوان ترین مدال‌آور مرد ایران در تاریخ المپیک شود.

تیم ملی تکواندو ایران با چهار تکواندوکار در این بازی‌ها حضور دارد که مهران برخورداری و ناهید کیانی دو مدال نقره و مبینا نعمت‌زاده یک مدال برنز کسب کرده‌اند.

مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌ها با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شد و شامگاه شنبه به پایان می‌رسد.

2066097
2066098

دیدگاه‌ها