کد خبر : 2061072 | 20 مرداد 1403 ساعت 09:18 | 44.7K بازدید | 14 دیدگاه

پاداش جذاب ستاره‌های NBA برای قهرمانی در المپیک

تیم ملی بسکتبال آمریکا در صورت قهرمانی در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس پاداش قابل توجهی دریافت خواهد کرد.

پاداش جذاب ستاره‌های NBA برای قهرمانی در المپیک

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی بسکتبال آمریکا باید در دیدار فینال مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس روبروی تیم ملی فرانسه به میدان برود تا بتواند مدال طلای این رقابت‌ها را از آن خود کند.

آنها در مرحله گروهی موفق شدند صربستان را با نتیجه ۸۴-۱۱۰ شکست دهد و پس از آن سودان جنوبی را با نتیجه ۸۵-۹۶ و پورتو ریکو را با ۸۳-۱۰۴ از سر راه برداشتند. در یک چهارم نهایی هم به آسانی از سد تیم ملی برزیل با نتیجه ۸۷-۱۲۲ گذشتند تا به مسابقه نیمه نهایی برسند.

این تیم در نیمه نهایی بار دیگر مقابل صربستان به میدان رفت و بازگشت به بازی فوق العاده‌ای داشت تا با نتیجه نزدیک ۹۱-۹۵ برنده این بازی شود و به کیفیت ستاره‌های NBA که در ترکیب این تیم حضور داشتند و لبرون جیمز و استفن کری در صدر آنها قرار دارند را به رخ حریفان کشیده باشند.

حالا آمریکا باید در فینال با فرانسه روبرو شود که با پیروزی ۶۹-۷۳ برابر آلمان در مرحله نیمه نهایی به این بازی راه پیدا کرده است و از امتیاز میزبانی و بازی مقابل تماشاگرانش بهره می‌برد که شاید کار را برای تیم آمریکا بسیار سخت و دشوار کند.

حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ برای تیم ملی بسکتبال آمریکا فقط به دلیل کسب افتخار ملی نیست، بلکه به خاطر به دست آوردن رکوردی به‌یادماندنی در زندگی حرفه‌ای خود بازیکنان هم هست. با این حال، ابعاد مالی قهرمانی در المپیک برای این بازیکنان هم اهمیت بسیاری دارد، چون شامل پرداخت‌ها و پاداش‌های مستقیم و درآمدهای غیرمستقیم از حامیان مالی است.

برخلاف لیگ‌های ورزشی حرفه‌ای مانند NBA که دستمزدهای نجومی در آن پرداخت می‌شود، جنبه مالی حضور در تیم ملی آمریکا برای المپیک پایین‌تر است. آنها به صورت روزانه مبلغی را دریافت می‌کنند که بتوانند هزینه‌هایشان در زمان تمرین و رقابت در المپیک را پرداخت کنند. این پرداخت‌ها در واقع هزینه رفت و آمد و سایر موارد لازم را پوشش می‌دهد.

کمیته ملی المپیک و پارالمپیک آمریکا اعلام کرده است که پاداش‌هایی را در صورت دریافت مدال به ورزشکارانش پرداخت خواهد کرد. در صورت دریافت مدال طلا ۳۷۵۰۰ دلار، در صورت دریافت مدال نقره ۲۲۵۰۰ دلار و در صورت دریافت مدال برنز هم ۱۵ هزار دلار به آنها پرداخت خواهد شد.

در بازی‌های تیمی مانند بسکتبال این مبالغ به هر بازیکن پرداخت خواهد شد که باعث می‌شود مبلغ قابل توجهی باشد. ترکیب پاداش عملکرد، افزایش قیمت آنها در بازار و همچنین داشتن فرصت همکاری با حامیان مالی بیشتر و پرستیژ کسب مدال در المپیک هم سود بسیاری را برای آنها به همراه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها