کد خبر : 2061037 | 20 مرداد 1403 ساعت 08:26 | 29.8K بازدید | 68 دیدگاه

جنگ من در صد متر نابرابر بود

تفتیان: رقبایم با جت شخصی آمده بودند!

حسن تفتیان می‌گوید امکانات رقبایش در المپیک با او قابل مقایسه نبوده است.

تفتیان: رقبایم با جت شخصی آمده بودند!

به گزارش "ورزش سه"، حسن تفتیان ملی‌پوش نماینده دوومیدانی ایران در رقابت‌های المپیک که رتبه پنجم را کسب کرد، پس از بازگشت به ایران درباره تجربه سومین المپیک خود گفت: اینکه در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا برای سومین بار نماینده کشورت باشی، تجربه و حس خیلی خوبی دارد و همیشه می‌خواستم که به عنوان یک ورزشکار مدعی و کسی که می‌خواهد به نیمه‌نهایی صعود کند، در المپیک شرکت کردم که یک بار هم این اتفاق افتاده است.

او ادامه داد: اما صادقانه باید بگویم که المپیک و مخصوصا دوی ۱۰۰ متر المپیک یک جنگ است، جنگی که برای من نابرابر است، شرایط و امکانات رقبایم با من اصلا قابل مقایسه نیست؛ ما در یک سال و نیم گذشته هیچ برنامه‌ای به واسطه تغییرات مدیریتی فدراسیون برای ملی‌پوشان خود نداشتیم و این موضوع لطمه بزرگی به دومیدانی زد، تقریبا دو سال قبلش هم که کرونا بود یعنی ۴ سال بود که دوومیدانی ایران رها شده بود و از طرفی هم کشورهای دیگر با تمام توان خود آمده بودند. مربی و ماساژور و فیزیوتراپ و.. که همه رقبایم داشتند، حتی بعضی از آن‌ها با جت شخصی به المپیک اعزام شده بودند تا قدرت نمایی کنند و جنگ روانی ایجاد کنند. در واقع من که باید با آن‌ها روی خط استارت می‌ایستادم شرایط نابرابری داشتم.

2062449

وی افزود: من تمام تلاشم را کردم، بهترین رکورد فصل خودم را هم زدم اما قدری بدشانسی هم آوردم که نتوانستم به نیمه‌نهایی بروم، دو صدم ثانیه کم آوردم اما به هر حال همه این‌ها نشان می‌دهد که ما باید برای دوومیدانی بیش‌تر تلاش و برنامه‌ریزی کنیم. دوومیدانی رشته‌ای است که بیش‌ترین مدال را توزیع می‌کند اما سهم ما چه بوده است؟ تنها یک مدال در تاریخ المپیک آن هم احساس حدادی عزیز کسب کردند و تنها نکته مثبت این روزها هم حضور ایشان بوده است.

وی در پاسخ به اینکه حضور احسان حدادی چه قدر برای آن‌ها موثر بوده پاسخ داد: آقای حدادی سه هفته قبل از المپیک به ریاست فدراسیون رسیدند و مشخص است در این زمان کم کار خاصی نمی‌توان انجام داد اما او تمام تلاش خود را کرد و من هم در همین چند هفته توانستم مربی‌ام را در کنار خودم داشته باشم. در واقع اینکه من توانستم بهترین رکورد فصلم را بزنم، از اثرات مثبت حضور آقای حدادی بود اما در دوومیدانی باید برای یک مسابقه یک سال تمرین کرد و ما برای المپیک بعدی باید از الآن شروع کنیم. می‌دانیم که جوان‌هایمان استعدادش را دارند و باید حمایت شوند. ما می‌بینیم که ورزش‌هایی مثل کشتی و تکواندو تیم‌های کامل به المپیک اعزام می‌شود ولی برای دوومیدانی کلا دو نفر می‌فرستند، خب چه انتظاری از آن‌ها می‌توان داشت؟

تفتیان در مورد رونمایی از لباس گفت: مردم حق دارند که بهترین لباس‌ها را برای نماینده‌های کشورشان در المپیک بخواهند. من هم این را قبول دارم که باید لباس زیبایی برای ورزشکاران طراحی شود اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، بحث رونمایی از لباس‌ها بود که همه کشورها دو سه ماه قبل از لباس ورزشکاران المپیک رونمایی می‌کنند و اگر حاشیه‌ای وجود داشته باشد، قبل از المپیک است اما در اینجا دو سه روز قبل از آغاز المپیک عکس لباس‌ها در اینستاگرام منتشر شد و حاشیه‌های آن تاثیرگذار بود. به نظرم بهتر بود که چند ماه قبل از لباس‌ها رونمایی شود که ایراداتش نیز برطرف شود.

دیدگاه‌ها