کد خبر : 2061024 | 19 مرداد 1403 ساعت 23:45 | 55.3K بازدید | 86 دیدگاه

برخورداری هم در فینال شکست خورد؛

روز نقره‌ای کاپیتان‌های ایران

مهران برخورداری، کاپیتان تیم تکواندو، با شکست مقابل حریف بسیار بلندقامت خود به مدال نقره رضایت داد.

روز نقره‌ای کاپیتان‌های ایران

به گزارش "ورزش سه"، مهران برخورداری که با پیروزی مقابل سه حریف، شامل دو ستاره تکواندو جهان از ایتالیا و کره جنوبی به فینال رسیده بود، در آخرین مسابقه مقابل حریفی قرار گرفت که قد و قامتی بسیار بلندتر نسبت به او داشت؛ چیزی که باعث شد نتیجه بازی به سود فیراس کاتوسی از تونس رقم بخورد و او با نتیجه دو بر صفر کاپیتان تیم ملی تکواندوی ایران را شکست بدهد.

ویدئو: 349570

این سومین مدال تیم تکواندو شامل دو نقره و یک برنز و دومین نقره ایران در شبی بود که انتظار دو طلا از دو کاپیتان تیم‌های ملی کشتی آزاد و تکواندو داشتیم. آرزویی که به سرانجام نرسید.

2065899

در این مبارزه مهران برخورداری در راند اول ٤ به ٢ باخت، در راند دوم هم با نتیجه ٥ به یک باخت و بدین ترتیب ٢ بر صفر بازنده این دیدار شد و به مدال نقره دست یافت.

البته که مهران برخورداری، کاپیتان تیم ملی تکواندوی ایران، عملکرد خوبی از خود به اجرا گذاشت و تمام توانش را برای امتیاز گرفتن از نماینده تونسی به کار گرفت اما شرایط مطابق انتظار او نبود و در نهایت هم با قبول شکست در هر دو راند، مدال نقره المپیک پاریس ۲۰۲۴ را بر گردن آویخت.

لازم به ذکر است مهران برخورداری صبح امروز کار خود را با برتری ۲ بر یک برابر قهرمان سال ۲۰۲۴ آسیا از ازبکستان آغاز کرد و پس از آن نماینده شایسته کشورمان در دومین مبارزه خود برابر نفر یک رنکینگ المپیک و دارنده دو طلای جهان، سیمونه آلیسیو از ایتالیا به میدان رفت و موفق شد این حریف قدرتمند را نیز با نتیجه مشابه از پیش رو بردارد و به دیدار نیمه نهایی صعود کرد. تکواندوکار قزوینی تیم ملی ایران در این مرحله برابر سئو گئون وو از کره جنوبی این بار هم ۲ بر یک پیروز و راهی دیدار نهایی شد.

2065900

همچنین لازم به ذکر است پس از مدال نقره‌ای که محمد باقری معتمد در المپیک لندن ۲۰۱۲ کسب کرد این دومین مدال نقره مردان تکواندوکار ایران است و در طی سالیان اخیر هیچکدام از نمایندگان ایران نتوانستند به فینال راه پیدا کنند.

مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌ها با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شد و فردا شنبه ۲۰ مردادماه به پایان می‌رسد. 

در روز پایانی آرین سلیمی در وزن ۸۰+ کیلوگرم به مصاف رقبای خود می‌رود.

دیدگاه‌ها