کد خبر : 2060994 | 19 مرداد 1403 ساعت 20:30 | 106.8K بازدید | 104 دیدگاه

امیرحسین فاتح کشتی انتقامی

فوری: زارع در فینال فوق سنگین!

ستاره سنگین وزن تیم کشتی با یک کشتی فکورانه طاها آکگل ترکیه‌ای و باتجربه را شکست داد و به فینال رسید.

فوری: زارع در فینال فوق سنگین!

به گزارش "ورزش سه"، تکرار کشتی سه سال گذشته در المپیک توکیو، پایان خوشی برای کاروان ورزش اول ایران داشت و امیرحسین زارع کشتی‌گیر 125 کیلوگرمی ایران، با پیروزی میلی‌متری برابر طاها آکگول، ستاره سنگین وزن ترکیه، برای اولین بار به فینال رقابتهای المپیک صعود کرد.

امیرحسین زارع قهرمان دو دوره مسابقات جهانی در المپیک قبلی که در سال 2021 برگزار شد، در مرحله نیمه نهایی با یک غفلت مغلوب آکگول ترک شده بود اما این بار با انجام یک کشتی شطرنج‌گونه توانست حریف خود را با حداقل برتری از پیش رو بردارد و به فینال برود. نتیجه این کشتی 2-1 به سود نماینده ایران تمام شد و هر سه امتیاز از روی اخطار به دست آمد.

دو کشتی‌گیر در وقت اول بیشتر در حالت سرشاخ به محک‌زدن همدیگر پرداختند و با توجه به آشنایی به سبک یکدیگر، هیچ حرکت ریسکی اضافه انجام ندادند. تلاش بیشتر زارع در سه دقیفه اول بالاخره داوران را به نتیجه رساند تا به رقیب ترکیه‌ای اخطار بدهند و پس از سی ثانیه زارع به امتیاز اول رسید، با شروع وقت دوم، زارع از داور مسابقه اخطار گرفت تا نفس‌ها در سینه حبس شود، امتیاز آخر زارع را بازنده کرده بود. 

2065813

اما در شرایطی که کشتی به سود حریف ترک دنبال می‌شد، امیرحسین زارع با چند یورش، داوران را مجاب کرد که اخطار مجددی به طاها داده شود که این اخطار مشروط به عدم فن در 30 ثانیه، یک امتیاز به حساب کشتی‌گیر ایرانی واریز می‌کرد.

آکگول در این سی ثانیه تلاش کرد فنی را روی زارع اجرا کند اما ضدحمله‌های سریع حریف ایرانی مانع از آن شد که او فنش را به سرانجام برساند و در نهایت زارع در فاصله کمتر از یک دقیقه تا کشتی امتیاز دوم را گرفت و پس از آن در کشتی را بست و اقدام به اداره کشتی کرد؛ تاکتیکی که مؤثر واقع شد و با وجود تلاش کشتی‌گیر تنومند ترکیه‌ای، این او بود که با برتری از تشک خارج شد و به فینال صعود کرد تا به همراه حسن یزدانی دومین فینالیست ایران در کشتی آزاد باشد.

او که  با پتراشویلی گرجستانی در فینال کشتی خواهد گرفت، با توجه به سبک کشتی و نیروی جوانی، شانس بسیار زیادی برای قهرمانی در المپیک و تاج‌گذاری دارد؛ حرکتی که آن را بارها در کشتی‌هایش انجام داده و علاقه زیادی به آن دارد و چه میدانی بهتر از المپیک پاریس برای این جوان 23 ساله آملی که با قد 185 سانتی‌متر کلکسیونی از افتخارات را به خود اختصاص داده باشد.

او دو قهرمانی جهان، یک قهرمانی بازی‌های آسیایی، یک قهرمانی آسیا و یک قهرمانی امیدهای جهان را در کارنامه دارد و با یک طلای المپیک، کارنامه خود را تکمیل خواهد کرد.

2065814

زارع در دوره گذشته برنز گرفت؛ برنزی که هرگز به آن قانع نبود و با سیر صعودی در کشتی خود توانست آن را به دو قهرمانی جهان تبدیل کند.

حریف زارع در فینال پتراشویلی باتجربه و کهنه‌کار و قدرتمند است که قبلا مقابل امیرحسین زارع متحمل شکست شده است.

دیدگاه‌ها