کد خبر : 2060987 | 19 مرداد 1403 ساعت 19:35 | 33.4K بازدید | 11 دیدگاه

مربی امیدهای انگلیس: لی کارزلی

رسمی: جانشین ساوتگیت یک مربی موقت دیگر!

لی کارزلی، سرمربی پیشین تیم ملی زیر ۲۱ سال انگلیس، به عنوان سرمربی موقت تیم ملی بزرگسالان این کشور انتخاب شد. این تصمیم پس از جدایی گرت ساوت‌گیت از سمت خود در تابستان امسال گرفته شد.

رسمی: جانشین ساوتگیت یک مربی موقت دیگر!

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال انگلیس با تایید این خبر اعلام کرد که کارزلی هدایت تیم ملی انگلیس را در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا در فصل 25-2024 بر عهده خواهد گرفت. او ابتدا در دیدارهای ماه سپتامبر مقابل جمهوری ایرلند و فنلاند جایگزین گرت ساوت‌گیت خواهد شد، اما احتمال ادامه همکاری او تا پایان پاییز و در طول روند انتخاب سرمربی دائمی وجود دارد.

کارزلی در این باره گفت: «افتخار بزرگی است که بتوانم به صورت موقت هدایت تیم ملی انگلیس را بر عهده بگیرم. با توجه به شناخت خوبی که از بازیکنان و چرخه فوتبال ملی دارم، تصور می‌کنم بهترین گزینه برای هدایت تیم در این مقطع زمانی هستم تا فدراسیون بتواند سرمربی دائمی را انتخاب کند. اولویت اصلی من حفظ تداوم کار تیم و صعود به لیگ ملت‌های اروپاست.»

2065792

کارزلی پیش از این سابقه مربیگری در تیم‌های کاونتری سیتی، برنتفورد، منچسترسیتی، بیرمنگام و تیم ملی زیر ۲۱ سال انگلیس را دارد که با آن در سال ۲۰۲۳ قهرمان اروپا شد.

او در دوران بازیگری خود در تیم‌های دربی کانتی، بلکبرن، کاونتری، اورتون و بیرمنگام توپ زده است. کارسلی دوران بازیگری خود را در کاونتری به پایان رساند اما بیشتر شهرت خود را در طول شش فصل حضور در اورتون کسب کرد. او همچنین ۴۰ بازی ملی برای جمهوری ایرلند انجام داد و در سال ۲۰۱۱ بازنشستگی خود را اعلام کرد.

2065791

کارزلی در سال ۲۰۱۵ به عنوان مربی متخصص به کادر فنی تیم‌های ملی جوانان انگلیس پیوست و در سال ۲۰۲۰ سرمربی تیم ملی زیر ۲۰ سال شد. سپس در سال ۲۰۲۱ به عنوان سرمربی تیم ملی زیر ۲۱ سال منصوب شد و در سال ۲۰۲۳ این تیم را به قهرمانی اروپا رساند که اولین عنوان قهرمانی انگلیس در این رقابت‌ها از سال ۱۹۸۴ تا کنون بود.

در همین حال، ادی هاو، سرمربی نیوکاسل، گراهام پاتر و توماس توخل سرمربی سابق چلسی نیز از جمله گزینه‌های اصلی برای این پست هستند. علاوه بر این، کیاران مک‌کنا، سرمربی موفق ایپسویچ که به تازگی به لیگ قهرمانی صعود کرده است نیز به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح شده است. جان مک‌درموت، مدیر فنی فدراسیون فوتبال انگلیس که سابقه همکاری با مک‌کنا در تاتنهام را دارد، در حال تهیه لیست نهایی نامزدها برای جانشینی ساوت‌گیت است.

دیدگاه‌ها