کد خبر : 2060982 | 19 مرداد 1403 ساعت 19:25 | 29.8K بازدید | 48 دیدگاه

حالا ایران دوباره یک فینالیست دیگر دارد

رؤیای شیرین مهران: هادی ساعی شدن!

مهران برخورداری تا ساعاتی دیگر یک فینال مهم را در المپیک پاریس ۲۰۲۴ برگزار می‌کند.

رؤیای شیرین مهران: هادی ساعی شدن!

به گزارش "ورزش سه"، وقتی برای اولین بار مهران برخورداری را روی شیاپ چانگ مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴ تماشا کردیم، سن و سالش و همین‌طور استایلش ورزش دوستان ایرانی را به ۲۴ سال قبل برد. در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی بود که هادی ساعی در سن ۲۴ سالگی مورد توجه ایرانیان قرار گرفت و اگرچه با بدشانسی مقابل رقیب کره‌ای‌اش از رسیدن به فینال بازماند، اما به تمام مردم نشان داد که می‌توان از حالا به هنگام تماشای مسابقات تکواندو به مانند لحظاتی که پای تلویزیون نظاره‌گر سرشاخ شدن کشتی‌گیران ایرانی هستند، برای درخشش تکواندوکاران نیز مضطرب باشد. 

حالا مهران در ۲۴ سالگی پا فراتر از اولین روزهای تکواندو ایران گذاشته. کاپیتان تیم مردان تکواندو ایران که هنگام ثبت اولین طلای تاریخ ایران در المپیک توسط هادی ساعی تنها ۴ سال سن داشت، حالا می‌تواند خودش کاری را انجام دهد که سال‌ها قبل انجام داده بود.

او تا اینجای کار در برابر سه رقیب پر ادعا، سخت و رنکینگ‌دارش یک کلاس درس جهانی برای نوآموزان تکواندو برگزار کرده. 

2065770

وقتی در جدال مقابل رنک یک جهان از ایتالیا با اعتماد به نفس مثال‌زدنی، تمرکزی متمرکز و آرامش دیدنی‌اش تنها ظرف ۳ ثانیه باقیمانده به پیروزی رسید و خودش را در نیمه نهایی قرار داد، خیال مردم ایران را راحت کرد اما با این حال باز هم جدال مقابل رقیب کره‌ای شرایط متفاوت بود.
او در ست اول مغلوب همتای کره‌ای خود شد، اما وقتی از ۲۷ امتیاز، ۲۴ امتیاز را به واسطه ضربه زدن به سر سئو گیون وو به دست آورد مشخص است که حالا در سئول، مردمان کره به پسرانشان می‌گویند: خوب نگاه کنید تا شما هم روزی در المپیک افتخارآفرینی کنید.

درست در روزهایی که تمام تمرکز ورزش دوستان بر روی کشتی بود، هادی ساعی نشان داد فدراسیونی که در سال‌های پیش از او شرایط را برای ورزشکاران سخت کرده بود، حالا تبدیل به آوردگاهی برای رشد استعدادها شده. ساعی ۲ طلا و یک برنز به دست آورد تا پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران در تاریخ باشد، البته که حالا انتظار می‌رود حسن یزدانی دلاور مرد کشتی ایران این عنوان را تصاحب کند، اما به هر ترتیب ساعی در عرصه مدیریت هم به مانند دوران حرفه‌ای ورزشی خود همیشه در جستجوی بهترین‌هاست. 

2065771

مبینا نعمت‌زاده و ناهید کیانی در دل پاریس کاری کردند که تا ابد هر زمان نام بانوان ورزشکار ایران مطرح می‌شود، اشاره نکردن به ورزش تکواندو امری اجتناب ناپذیر باشد و حالا در بخش مردان هم ما پس از ۱۲ سال مجددا یک نماینده دیگر در فینال المپیک خواهیم داشت: این شما و این مهران برخورداری شاگرد خلف هادی ساعی!

بدون شک بزرگترین لذت زندگی زمانی است که الگوی شما به افتخارتان بایستد، برای موفقیت شما فریاد بزند، دعا کند و مشتاقانه نظاره‌گر درخششتان باشد. درست مثل لحظاتی که مهران مقابل چشمان هادی در نزدیکی شانزه‌لیزه و در قلب پاریس تجربه کرد.

دیدگاه‌ها