کد خبر : 2060975 | 19 مرداد 1403 ساعت 19:01 | 54.1K بازدید | 15 دیدگاه

کشتی‌گیر حذف‌شده هندی: مدالم را بدهید!

وینس فوگات برای کسب مدال المپیک درخواست تجدید نظر کرد.

کشتی‌گیر حذف‌شده هندی: مدالم را بدهید!

به گزارش "ورزش سه"، وینس فوگات، ورزشکار هندی، پس از رد صلاحیت در فینال المپیک پاریس به دلیل عدم رعایت وزن، از بالاترین دادگاه ورزشی درخواست اعطای مدال نقره مشترک کرده است.

دادگاه حکمیت ورزش اعلام کرد که یک قاضی در پاریس روز جمعه در حال رسیدگی به درخواست تجدید نظر فوگات است. طبق گفته این دادگاه، انتظار می‌رود این تصمیم قبل از پایان بازی‌های المپیک صادر شود.

مراسم اختتامیه روز یکشنبه برگزار می‌شود و مدال‌های رقابت فوگات توزیع شده است. وینس روز چهارشنبه نتوانست وزن لازم برای فینال 50 کیلوگرم را کسب کند و رد صلاحیت او همچنین شانس کسب مدال به هر رنگی را از او گرفت.

دادگاه حکمیت ورزش اعلام کرد که فوگات روز چهارشنبه درخواست تجدید نظر خود را مبنی بر وزن کشی مجدد و اجازه شرکت در فینال را ثبت کرده است، اما زمان کافی برای برگزاری جلسه وجود نداشت. شاید به همین دلیل بود که این مبارز روز بعد، پنجشنبه 8 آگوست، از مبارزه برای این مسابقات کناره‌گیری کرد.

با توجه به اینکه جلسه دادرسی وینس فوگات علیه رد صلاحیت او از المپیک توسط وکیل هاریس سالیو که روز پنجشنبه برای دفاع از فوگات در دادگاه حکمیت ورزش موافقت کرد، برگزار خواهد شد، هیئت اعزامی هند تمام تلاش خود را برای تامین بهترین وکیل برای فوگات که ساعت 5:30 بعد از ظهر برنامه‌ریزی شده است، انجام می‌دهد.

2065754

تا آن زمان، هند خواستار بسیج گسترده با توجه به تصمیم نهایی است و شبکه‌های اجتماعی پر از پیام‌های حمایت از این مبارز مانند این موارد است:

"هر ورزشی قوانینی دارد و باید این قوانین را در زمینه و شاید حتی گاهی بازنگری کرد. وینس فوگات به حق برای فینال انتخاب شد. رد صلاحیت او بر اساس وزن قبل از فینال رخ داد و بنابراین محرومیت از مدال نقره شایسته، منطق و حس ورزشی را به چالش می‌کشد. اگر یک ورزشکار به دلیل تخلفات اخلاقی مانند استفاده از مواد تقویت‌کننده عملکرد رد صلاحیت می‌شد، قابل درک بود.

در آن صورت، اعطای هیچ مدالی و قرار گرفتن در رتبه آخر قابل توجیه بود. با این حال، وینس با شکست دادن حریفان خود به صورت منصفانه به دو نفر برتر رسید. او قطعا سزاوار مدال نقره است. در حالی که همه منتظر رای دادگاه حکمیت ورزش هستیم، امیدواریم و دعا می‌کنیم که وینس به رسمیت شناخته شود. "

2065756

فوگات روز سه‌شنبه قهرمان المپیک ژاپن، یویی سوزاکی را شکست داد و سپس با پیروزی در مسابقات یک چهارم و نیمه نهایی به فینال راه یافت.

دیدگاه‌ها