کد خبر : 2060974 | 19 مرداد 1403 ساعت 18:54 | 29.1K بازدید | 35 دیدگاه

نجات داوران از تست سوزان!

اتفاق تلخ برای کمک داور فوتبال ایران

داوران و کمک داوران فوتبال ایران تست‌های سختی را در شرایط نامساعد برای حضور در فصل جدید لیگ برتر و لیگ یک پشت سر گذاشتند.

اتفاق تلخ برای کمک داور فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران طی یک هفته اخیر کلاس آموزشی داوران و کمک داوران را با حضور مدرسین و ارائه آخرین آپدیت قوانین در هتل فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار کرد و علاوه بر آن، تست‌های آمادگی جسمانی را هم از آنها گرفت تا در جریان شرایط آنها برای قضاوت در لیگ برتر و لیگ یک قرار بگیرد.

داوران و کمک داوران لیگ برتری و لیگ یکی به دلیل حضور در این کلاس‌های تئوری و عملی و همچنین تست‌های آمادگی جسمانی که در ورزشگاه پاس قوامین تهران برگزار شد، حتی حاضر به قضاوت در دیدارهای تدارکاتی بین تیم‌های لیگ برتری نشدند و سعی کردند شرایط بدنی مطلوبی برای حضور در تست‌ها داشته باشند، اما وضعیت مناسبی برای آنها در نظر گرفته نشد.

زمان تست‌گیری نامساعد برای داوران و کمک داوران فوتبال ایران که از حدود ساعت 16 آغاز شده و در روز شانزدهم شهریورماه انجام گرفته بود، کاری کرد تا عملکردشان تحت تاثیر قرار بگیرد که یاسر همرنگ، داور فوتبال ایران در یادداشتی به این مسئله پرداخته است:

«در این روزهای گرم و خیلی گرم، گروه اول کمک داوران از ساعت‌ ۱۴:۴۵ ، تاکید می‌کنم ۱۴:۴۵ از فرودگاه امام (هتل چرا اصلا باید آنجا باشد) به سمت استادیوم دستگردی در شهرک اکباتان حرکت کردند. نزدیک ساعت ۱۶ به محل تست رسیدند و ساعت ۱۶:۳۰ تست‌های سرعتی خود را پاس کردند. بعد از ۲۵ دقیقه هم توانستند سیستم صوتی را آماده کنند.

در این گرما و فشار روانی، تست گروه اول کمک داوران لیگ برتر ساعت ۱۷:۲۰ شروع می‌شود و نصف این داوران به علت سختگیری و گرما از تست مردود می‌شوند.

نکته‌ی دردناک اینجاست «بابک خسروی» به دلیل اینکه کمک داور معروفی نیست و ‌احتمالا برای فدراسیون هم خیلی اهمیتی ندارد، در لحظات پایانی تست دچار اُفت فشار و‌ حمله‌ی قلبی می‌شود و ‌آنجا هیچ پزشکی  حضور نداشته و تکنسین آمبولانس کار زیادی نمی‌توانست انجام بدهد. همین باعث شد این کمک داورمان بعد از یک ساعت به آی‌سی‌یو‌ منتقل شود که خدا به مادرش رحم کرد که الان در کنار ماست.

متاسفانه حتی یک‌ نفر از فدراسیون فوتبال ایران به دیدنش نرفت؛ حتی از خانواده‌اش نگفتند و نپرسیدند که ما برای هزینه‌هایش در کنارتان هستیم؛ و حدود ۳۰ میلیون تومان برای ترخیص از بیمارستان بود که مادر بابک پرداخت کردند و الان در منزل با بدنی بی‌حس استراحت می‌کنند.

اصلا بحثم دیگر فوتبال، داوری و... نیست. انسانیت و معرفت ندارید، دست از سر این فوتبال بردارید. شما آدم‌های ضعیف، نابلد و بی‌معرفتی هستید. خدا به شما رحم کرد که اتفاق بدتری نیفتاد.

و نکته‌ آخر از گروه بعدی تا پایان تست تقریبا هیچکس مردود نشد. شما هیچ‌وقت و هیچ جا حق ندارید حرفی از عدالت بین داوران بزنید.»

دیدگاه‌ها