کد خبر : 2060960 | 20 مرداد 1403 ساعت 12:35 | 24K بازدید | 10 دیدگاه

چرا احساس می‌کنیم که مقابل چشم‌رنگی‌ها ضعیف هستیم؟

حیدری: بدبختی، لازمه موفقیت است!

قهرمان سابق کشتی ایران معتقد است فقر یکی از عوامل مهم موفقیت ورزشکاران است.

حیدری: بدبختی، لازمه موفقیت است!

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا حیدری، قهرمان سابق کشتی ایران، پس از حضور در پنجمین دوره مسابقات فیتنس در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص این مسابقات و همچنین شرایط کشتی‌گیران و سایر ورزشکاران ایران در المپیک صحبت کرد.

او در ابتدا درباره مسابقات فیتنس عنوان کرد: مسابقات به لحاظ شکل برگزاری خوب بود. داوران هم که نظرشان را ندادند و من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده و چطور می‌شود. تعداد شرکت‌کنندگان هم بالا بود و خیلی هم حرفه‌ای کار می‌کنند. نمی‌دانم حاصل رقابت چیست اما اینکه اینجا حضور دارم، برایم ارزشمند است.

حیدری در پاسخ به سوالی درباره عملکرد تیم ملی کشتی در المپیک گفت: خوب بود. فارغ از اینکه شکست‌هایی هم هست، اما در مجموع خوب بودند. کشتی‌، حرفه‌ای‌ترین رشته در تمام ورزش ماست و امیدوارم بقیه رشته‌ها هم بتوانند این فضا را برای خودشان ایجاد کنند، چون بچه‌هایی که در‌ المپیک‌ها نتیجه نمی‌گیرند، از کسی کم ندارند و اگر تدارکات، برنامه‌ریزی و زندگی حرفه‌ای خوبی داشته باشند، می‌توانند نتیجه بگیرند. نمی‌دانم احساس سرخوردگی و کم بودن از کجا می‌آید و چطور در جوان‌های ما وجود دارد که باعث می‌شوند نتیجه نگیرند و از امکانات حرف بزنند.

وی افزود: به نظر من لازمه موفقیت، بدبختی است. کسی که فقیر نباشد و بدبختی و مشکل سنگینی نداشته باشد، موفقیت برایش دور از دسترس است. احساس می‌کنم بیس موفقیت، یک بدبختی، رنج و عدم تمکن است. خیلی وقت‌ها جوان‌های ما می‌گویند ما امکانات نداریم. به نظر من امکانات مهم نیست‌. من این دوره را گذرانده‌ام و کسی نیستم که از بیرون نظر بدهم. من در این فضا زندگی کرده‌ام. روزهایی که اوضاعم خیلی بد بود، بهترین نتیجه را گرفتم و روزهایی که اوضاعم خوب بود و با بنز می‌آمدم و همه تحویلم می‌گرفتند، دیگر اهل جنگ نبودم.

قهرمان سابق کشتی ایران در ادامه عنوان کرد: من فکر می‌کنم جوان‌های ما می‌توانند موفق شوند. ما خیلی از کشورها را دیده‌ایم که هم تعداد جمعیت‌شان پایین است، هم امکانات ندارند و فقیر هستند، اما بهترین نتایج را گرفتند. نمی‌دانم چرا در سر بچه‌های ما کرده‌اند که خوب نیستید و چرا احساس می‌کنیم که مقابل چشم‌رنگی‌ها ضعیف هستیم. اصلا اینطور نیست.

او درباره رقابت امشب حسن یزدانی و رمضانوف در فینال گفت: امیدم این است که حسن یزدانی ببرد، چون جوان‌های ما به این ستاره‌ها نیاز دارند تا به خودباوری برسند. حسن یزدانی خیلی تلاش کرد. او قهرمان بزرگی است و من فکر می‌کنم با توجه به اینکه حریف اصلی‌اش، تیلور، نبود و حریفی هم که او را برده بود، باخت، روحیه بسیار بالایی دارد. امیدوارم که طلای دومش را در المپیک بگیرد.

حیدری در پایان در پاسخ به اینکه آیا در ادامه در مسابقات فیتنس حضور خواهد داشت، گفت: هیچ چیزی در زندگی معلوم نیست. من همین بار هم نمی‌خواستم مسابقه بدهم و بیشتر دنبال این بودم که خودم را فیت کنم و دیدم که خیلی انگیزه اینکه بخواهم خودم را فیت کنم، ندارم و برای خودم این چالش را گذاشتم که مسابقه بدهم. بعد با خودم گفتم شاید مسابقه هم ندهم اما تا آخر جدی می‌گیرم و جلو می‌روم. یک لحظه دیدم مسابقه هم بدهیم، بد نیست.

دیدگاه‌ها