کد خبر : 2060954 | 19 مرداد 1403 ساعت 17:00 | 66.5K بازدید | 72 دیدگاه

حریف رنک یک و قهرمان جهان بود

پیروزی درخشان مهران مقابل غول چراغ جادو!

ملی‌پوش تکواندوی ایران در دومین مبارزه خود برابر حریفی از ایتالیا به یک پیروزی بزرگ دست پیدا کرد.

پیروزی درخشان مهران مقابل غول چراغ جادو!

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه مسابقات روز سوم تکواندو در بازی‌های المپیک پاریس، مهران برخورداری نماینده کشورمان در وزن ۸۰- کیلوگرم در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف «سیمونه آلیسو» از ایتالیا با رنکینگ یک دنیا، دارنده دو مدال طلای قهرمانی جهان، سه طلا و دو برنز قهرمانی اروپا و سه طلا و یک نقره گرندپری رفت.

ویدئو: 349520

ملی پوش ایران راند اول را ۶ بر یک به حریف واگذار کرد اما در راند دوم موفق شد ۲ بر یک تکواندوکار سرشناس ایتالیایی را شکست دهد تا کار به راند سوم کشیده شود. در راند سوم برخورداری ابتدا ۳ بر صفر از حریف پیش افتاد اما در ادامه مبارزه دو تکواندوکار حساس شد و کار تا ۹ بر ۸ به سود حریف ایتالیایی پیش رفت اما در ثانیه آخر ضربه برخورداری باعث شد نتیجه ۱۰ بر ۹ به سود او شده و ملی پوش ایران در مجموع ۲ بر یک پیروز شود.

2065713
پاهای بلند حریف ایتالیایی و تسلط او به مبارزه به پیروزی برخورداری اهمیتی دوچندان می‌بخشد.

مهران برخورداری در اولین مبارزه خود «جسوربک جایسانوف» قهرمان سال ۲۰۲۳ آسیا از ازبکستان را دو بر یک در راندشماری شکست داده بود و حالا به نیمه نهایی راه یافته است. 

در واقع راند سوم جدال آلیسو ایتالیایی و مهران برخورداری یک کلاس درس تکواندو خاص بود؛ نبردی استثنایی که با عملکرد چشمگیر کاپیتان تیم ملی تکواندوی ایران رنک ۱ جهان در برابر او به زانو درآمد.
ابتدا برخورداری با ضربه به سر حریفش در فاصله ۳۱ ثانیه تا پایان، موفق شد ۳ امتیاز کسب کند اما بلافاصله آلیسو با کسب ۴ امتیاز به بازی برگشت که این بار مهران هم بیکار نبود و موفق شد حساب کار را در ۲۰ ثانیه پایانی ۶-۵ کند. رنک یک جهان که از سال ۲۰۲۲ در هیچ تورنمنتی کمتر از مدال طلا کسب نکرده بود، به یک باره به آب و آتش زد و بار دیگر جلو افتاد که این بار نتیجه ۹-۷ به سود آلسیو شد ولی مهران برای کامبک زدن و پیروزی تنها ۵ ثانیه نیاز داشت. ۵ ثانیه‌ای که مهران برخورداری به لطف آن این نبرد را با نتیجه ۱۰-۹ پیروز شد و نامش را به عنوان یکی از چهار تکواندوکار برتر المپیک پاریس در وزن -۸۰ کیلوگرم ثبت کرد.

2065712
برخورداری پس از پیروزی رو به سمتی کرد که هادی ساعی و دیگر مربیان و ملی پوشان ایرانی حاضر در سالن نشسته‌اند.

‌تیم ملی تکواندو ایران در این دوره از بازی‌های المپیک تاکنون توسط مبینا نعمت‌زاده موفق به کسب مدال برنز شده و ناهید کیانی هم موفق به کسب مدال نقره شده و امروز هم اولین نماینده بخش مردان ایران به دنبال کسب خوشرنگ‌ترین مدال المپیک است.

دیدگاه‌ها