کد خبر : 2060885 | 19 مرداد 1403 ساعت 12:25 | 118.7K بازدید | 313 دیدگاه

صفر بزرگ و معنادار عربستان در بازی‌های المپیک!

عربستان سعودی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هیچ مدالی کسب نکرد.

صفر بزرگ و معنادار عربستان در بازی‌های المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که عربستان هزینه‌های وحشتناکی در فوتبال کرده اما ورزش‌های دیگر در این کشور اوضاع خوبی ندارند و بدون مدال بودن سعودی‌ها در المپیک این موضوع را تایید می‌کند.

نزدیک‌ترین حالت عربستان به کسب مدال برنز تکواندوی زنان بود که دنیا ابوطالب از مبینا نعمت‌زاده ایران شکست خورد و تنها امید آنها نیز از دست رفت‌.

در تاریخ عربستان سعودی در المپیک که در سال 1972 آغاز شد، عربستان سعودی در 13 دوره کلا به 4 مدال دست یافته است.

عربستانی‌ها پیش‌تر نیز در «المپیک 2004 آتن»، «پکن 2008» و «ریودوژانیرو 2016» هیچ افتخاری کسب نکرده بودند و دست‌شان از مدال در پاریس نیز تا اینجا کوتاه مانده است.

این در شرایطی است که کشورهای زامبیا، پرو، کیپ ورد، اسلواکی و مصر نیز خود را با کسب یک برنز وارد جدول مدال‌ها کرده بودند اما عربستان به این مهم دست نیافت‌.

سایت عربستانی الاوسط در نقد این اتفاق می‌نویسد: قهرمان شدن در المپیک به‌طور تصادفی شروع نمی‌شود و اگر می‌خواهیم این اتفاق در المپیک بیفتد، درست‌ترین قدم این است که از سن پایه شروع کنید. برای در نظر گرفتن بسیاری از رفتارهای ورزشکار، استعداد او را به درستی تقویت کنید.

حالا جلوی نام عربستان در المپیک پاریس یک صفر معنادار ثبت شده و منتقدان ورزشی این کشور با ناراحتی در مورد اتفاقاتی که سبب این موضوع شده می‌نویسند و مسئولان ورزش قهرمانی کشورشان را نقد می‌کنند.

دیدگاه‌ها