کد خبر : 2060870 | 19 مرداد 1403 ساعت 10:51 | 71.1K بازدید | 20 دیدگاه

رئیس سابق فیفا درگذشت

عیسی حیاتو، رئیس سابق کنفدراسیون فوتبال آفریقا، در سن ۷۷ سالگی درگذشت.

رئیس سابق فیفا درگذشت

به گزارش "ورزش سه"، این مدیر کامرونی ۲۹ سال در رأس نهاد حاکم بر فوتبال قاره آفریقا بود و از سال ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۷ ریاست این کنفدراسیون را بر عهده داشت.

او همچنین در فیفا، نهاد حاکم بر فوتبال جهان، مناصب بالایی داشت. حیاتو از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۷ عضو کمیته اجرایی فیفا، که اکنون به عنوان شورای فیفا شناخته می‌شود، بود. او بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ پس از تعلیق سپ بلاتر، به عنوان رئیس موقت فیفا خدمت کرد.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، در پستی در اینستاگرام به حیاتو ادای احترام کرد. او نوشت: «از شنیدن خبر درگذشت عیسی حیاتو، رئیس سابق کنفدراسیون فوتبال آفریقا، رئیس موقت سابق فیفا، نایب رئیس فیفا و عضو شورای فیفا، متأسف شدم. او یک هوادار پرشور ورزش بود و زندگی خود را به مدیریت ورزشی اختصاص داد. از طرف فیفا، به خانواده، دوستان، همکاران سابق و همه کسانی که او را می‌شناختند، تسلیت می‌گویم. در آرامش بخواب.»

2065543

در آگوست ۲۰۲۱، حیاتو به دلیل نقض مقررات اخلاقی فیفا هنگام امضای بزرگترین قرارداد تاریخ فوتبال آفریقا با شرکت رسانه‌ای فرانسوی لاگاردیر در سال ۲۰۱۶، به یک سال محرومیت از سوی فیفا محکوم شد. این محرومیت در فوریه سال بعد توسط دادگاه بین‌المللی ورزش (CAS) لغو شد.

دیدگاه‌ها