کد خبر : 2060867 | 19 مرداد 1403 ساعت 10:39 | 21.7K بازدید | 7 دیدگاه

کره شمالی جوایز قهرمانی المپیک را تحریم کرد!

ورزشکاران کره شمالی، برخلاف هزاران شرکت کننده در المپیک گوشی‌های ساخت کره جنوبی را دریافت نکردند‌.

کره شمالی جوایز قهرمانی المپیک را تحریم کرد!

به گزارش "ورزش سه"، پیش از آغاز المپیک شرکت سامسونگ اعلام کرده بود گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۶ ماه قبل از عرضه رسمی در بازار به همه ورزشکاران حاضر در المپیک پاریس اهدا خواهد شد.

این در حالی است که ری جئونگ سیک و کیم گیوم یونگ دو ورزشکاری هستند که نماینده‌های کره شمالی در المپیک پاریس بودند. آن‌ها در رشته تنیس مختلط موفق به کسب مدال نقره هم شدند.

اما در این میان گفته می‌شد که اهدای گوشی‌های سامسونگ به دو ورزشکار اهل کره شمالی ممکن است ناقض تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی باشد و سوال‌هایی در این خصوص ایجاد شده بود.

از این رو دولت کره جنوبی نیز اعلام کرده بود که ارائه گوشی‌های سامسونگ به ورزشکاران کره شمالی تحریم‌های سازمان ملل را نقض خواهد کرد و نسبت به این موضوع معترض شده بود.

2065533

کمیته بین المللی المپیک نیز در این باره اعلام کرد که المپیکی‌های کره شمالی بر خلاف هزاران ورزشکار حاضر در المپیک، گوشی‌های سامسونگ را دریافت نکردند!

پیش از این نیز در المپیک ۲۰۱۸ پیونگ چانگ، نماینده‌های کره شمالی از دریافت گوشی‌های سامسونگ خودداری کرده بودند زیرا برای آن‌ها شرط گذاشته شده بود که قبل از خروج از مسابقات، گوشی‌ها را به آن‌ها بازگردانند.

حال در شرایطی که روابط سیاسی دو کشور کره جنوبی و کره شمالی تیره‌ و تار است، مسئله این چنینی در یک آوردگاه ورزشی به سوژه رسانه‌های مختلف تبدیل شده و حالا نماد و شعار المپیک که پیوند و اتحاد ملت‌هاست به نوعی زیر سوال رفته است.

دیدگاه‌ها