کد خبر : 2060865 | 19 مرداد 1403 ساعت 10:24 | 9.5K بازدید | 3 دیدگاه

قهرمان دوی ۱۰۰ متر تایید کرد: کرونا به المپیکم پایان داد!

نوح لایلز، قهرمان دوی ۱۰۰ متر المپیک پاریس، اعلام کرد که پس از مبتلا شدن به کووید-۱۹ احتمالاً دیگر در ادامه مسابقات شرکت نخواهد کرد.

قهرمان دوی ۱۰۰ متر تایید کرد: کرونا به المپیکم پایان داد!

به گزارش "ورزش سه"، لایلز که در اوایل بازی‌ها مدال طلا در ۱۰۰ متر را کسب کرده بود، قرار بود در مسابقه ۴x۱۰۰ متر امدادی روز جمعه شرکت کند، اما به نظر می‌رسد که از این مسابقه کناره‌گیری کرده است.

او در اینستاگرام نوشت: «فکر می‌کنم این پایان المپیک ۲۰۲۴ من خواهد بود. این المپیکی نبود که در رویاهایم داشتم، اما قلبم را پر از شادی کرده است. امیدوارم همه از نمایش لذت برده باشند. چه من را تشویق کرده باشید یا علیه من بوده‌اید. تا دفعه بعد.»

لایلز در بخش ابتدایی پست خود از هواداران برای حمایتشان تشکر کرد و به لتسیل تبوگو و کنی بدنارک، هم‌تیمی آمریکایی‌اش، برای کسب مدال‌های طلا و نقره دوی ۲۰۰ متر تبریک گفت. او نوشت:«اول از خدا تشکر می‌کنم که من را به این المپیک رساند! دوم به تبوگو و بدنارک و دیگران برای یک فینال شگفت‌انگیز ۲۰۰ متر المپیک تبریک می‌گویم.»

لایلز در فینال ۲۰۰ متر روز پنجشنبه به مقام سوم رسید. در اواخر مسابقه سرعت او به دلیل مشکلات تنفسی کم شد و پس از پایان دو، بر روی ویلچر نشست و استادیوم را ترک کرد. سپس تیم پزشکی در بیانیه‌ای اعلام کرد که لایلز به کووید-۱۹ مبتلا شده است.

2065527

او به ان‌بی‌سی توضیح داد که صبح سه‌شنبه با احساس بسیار بدی بیدار شده است. او ادامه داد: «می‌دانستم که این بیشتر از درد عضلانی ناشی از ۱۰۰ متر است. اولین فکرم این بود که وحشت نکنم، من در شرایط بدتری بوده‌ام، در وضعیت‌های بدتری دویده‌ام. روز به روز پیش رفتم، سعی کردم تا حد ممکن آماده بمانم. می‌توانم بگویم که تأثیر خود را گذاشته است، اما هرگز به خودم افتخار نکرده‌ام که اینجا آمده‌ام و یک برنز گرفته‌ام.»

مایکل جانسون، افسانه دو و میدانی، تصمیم لایلز برای جنگیدن با کووید و حضور در مسابقه را زیر سوال برد. او به بی‌بی‌سی گفت:«بسیار عجیب است، کووید هنوز یک بیماری خطرناک است. کل این ماجرا واقعاً عجیب است. افرادی که از لایلز متنفرند، خواهند گفت که این واقعی نیست و او دروغ می‌گوید یا هر چیز دیگری. اما جدا از این، داشتن کووید و هنوز هم بیرون آمدن و در نزدیکی دیگران بودن، نمی‌دانم آیا در این بازی‌ها قانونی برای این شرایط وجود دارد یا نه، اما از نظر اخلاقی مطمئن نیستم درست باشد.»

دیدگاه‌ها