کد خبر : 2060845 | 20 مرداد 1403 ساعت 01:27 | 434.4K بازدید | 96 دیدگاه

آخرین ۲۴ ساعت پاریس در انتظارمان است

جنگ آمریکا و چین بر سر صدرنشینی بالا گرفت

روز چهاردهم المپیک پاریس ۲۰۲۴ هم به پایان رسید و در جدول مدالی شاهد رقابت تنگاتنگ آمریکا و چین هستیم.

جنگ آمریکا و چین بر سر صدرنشینی بالا گرفت

به گزارش "ورزش سه"، المپیک پاریس ۲۰۲۴ رقابت تابستانی که حالا چهاردهمین روز خودش را هم به پایان رساند و تنها یک روز تا اختتامیه سی و سومین دوره المپیک باقی مانده است. 

روز چهاردهم برای کاروان المپیک ایران اگرچه با فینالیست شدن امیرحسین زارع و مهران برخورداری همراه بود، اما مدال نقره‌ای که بر گردن کاپیتان تکواندو و کشتی ایران آویخته شد، تصویری بود که می‌توانست با خوشرنگ‌ترین مدال المپیک زیباتر شود. جدای از آن در رشته‌هایی مانند فوتبال و هاکی، قهرمانان معرفی شدند و مدال طلای المپیک در بخش زنان هاکی به هلند رسید و تیم امید اسپانیا موفق شد در برابر میزبان طلایی شود. 

به هر ترتیب پرونده یک روز دیگر از مسابقات المپیک بسته شد. حالا چشمان خود را در سیاهی شب می‌بندیم و روز شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ را با حال و هوایی متفاوت آغاز خواهیم کرد. ساعت ۱۲:۵۴ آرین سلیمی در وزن ۸۰+ کیلوگرم، در شرایطی لباس تکواندو را به تن می‌کند که تا آخرین نماینده ما در این رشته است و پس از افتخارآفرینی مبینا نعمت‌زاده، ناهید کیانی و مهران برخورداری، منتظر هستیم تا یک تکواندوکار دیگر هم با مدال به ایران برگردد. 

پس از آن از ساعت ۱۴ دو کشتی‌گیر جوان و خوش آتیه ایران، برای سرشاخ شدن با رقبای سرسخت و پرآوازه خودشان روی تشک حاضر خواهند شد. امیرعلی آذرپیرا که کار خودش را با کشتی گرفتن مقابل نماینده روس تبار بحرین شروع می‌کند و رحمان عموزاد مقابل نماینده آمریکا باید کشتی بگیرد. پس از این ساعت ۱۹:۴۵ به وقت تهران اگر آذرپیرا و عموزاد برابر رقبای خود پیروز شده باشند، راهی نیمه نهایی خواهند شد و غیر از این دو نفر، در این ساعت امیرحسین زارع آزاد کار سنگین وزن ایران در فینال با پتریاشویلی گرج نبرد می‌کند. ما البته علی داوودی را در وزن ۱۲۰+ کیلوگرم وزنه برداری نیز خواهیم داشت که ساعت ۲۲ روی تخته خواهد رفت و در صورت فینالیست شدن آرین سلیمی، فینال او ساعت ۲۳ برگزار خواهد شد.

در روز پانزدهم قرار است در  بخش هنرهای نمایشی در آب (۱)، شیرجه (۱)، واترپلو (۱)، دوومیدانی (۹)، بسکتبال (۱)، بوکس (۴)، رقص بریک (۱)، قایقرانی (۳)، دوچرخه سواری (۱)، فوتبال (۱)، گلف (۱)، ژیمناستیک (۱)، هندبال (۱)، ورزش های پنج گانه (۱)، صخره نوردی (۱)، تنیس روی میز (۱)، تکواندو (۲)، والیبال (۱)، والیبال ساحلی (۱)، وزنه برداری (۳) و کشتی (۳) مدال توزیع شود که در مجموع با توزیع ۳۹ مدال، یکی از شلوغ‌ترین روزها را تجربه خواهیم کرد که البته لازم به ذکر است در روز اختتامیه نیز ۱۳ مدال توزیع می‌شود که مربوط به دیدارهای نهایی برخی از رشته‌های انفرادی و تیمی است.

مسابقات روز پانزدهم از ساعت ۹:۳۰ با دوی ماراتن مردان شروع می‌شود و در ادامه شاهد دیدار های مهمی چون رده بندی و فینال بسکتبال مردان، فینال والیبال مردان، فینال هندبال زنان، فینال واترپلوی زنان، فینال فوتبال زنان و فینال والیبال ساحلی آقایان نیز برگزار شود.

20 مرداد 1403 ساعت 01:23

در پایان روز چهاردهم، آمریکا و چین هر دو با ۳۳ مدال طلا صدر نشین جدول مدالی هستند و چینی‌ها موفق شدند اختلاف به وجود آمده را جبران کنند اما در واقع آمریکا به لطف مدال نقره بیشتر در رده دوم خواهد بود. استرالیا با ۱۸ مدال طلا و ژاپن با ۱۶ مدال طلا موفق شدند نسبت به وضعیت بریتانیا و فرانسه میزبان اختلاف ایجاد کنند و رتبه‌های سوم و چهارم را تصاحب کنند. 

کاروان المپیکی ایران با ۲ طلا (محمد هادی ساروی و سعید اسماعیلی)، ۴ نقره (ناهید کیانی، مهران برخورداری، حسن یزدانی و علیرضا مهمدی) و ۲ برنز (امین میرزازاده و مبینا نعمت‌زاده) در رده بیست و سوم قرار دارد.

20 مرداد 1403 ساعت 00:52

روز چهاردهم المپیک پاریس ۲۰۲۴ هم به پایان رسید و در جدول مدالی شاهد رقابت تنگاتنگ آمریکا و چین هستیم.

20 مرداد 1403 ساعت 00:52

ایمان خلیف الجزایری که حواشی بسیار زیادی داشت، در مسابقه فینال با نماینده چین به برتری ۵ بر صفر رسید تا بدین ترتیب او دومین طلای الجزایر را ضرب کند.

20 مرداد 1403 ساعت 00:43

تیم هندبال دانمارک با نتیجه ۳۱-۳۰ اسلوونی را شکست داد و فینالیست المپیک پاریس شد.

20 مرداد 1403 ساعت 00:33

مولوجونوف ازبکستانی در فینال ۹۲ کیلوگرم بوکس مردان برابر نماینده آذربایجانی به سادگی پیروز شد و طلا گرفت.

2065938
20 مرداد 1403 ساعت 00:29

اولیویا ریویس، بانوی ۷۱ کیلوگرم آمریکا، موفق شد با رکوردشکنی در دو ضرب مدال طلای وزنه برداری را تصاحب کند. این نخستین مدال آمریکا در وزنه برداری از المپیک ۲۰۰۰ تاکنون است!

2065931
20 مرداد 1403 ساعت 00:10

وو یو در وزن ۵۰ کیلوگرم بوکس زنان با شکست دادن بوسناز ترکیه‌ای، یک طلای دیگر را برای چین ضرب کرد.

20 مرداد 1403 ساعت 00:09

رای بنجامین در دوی ۴۰۰ متر با مانع به عنوان نماینده آمریکا نفر اول از خط پایان گذر کرد.

2065930
20 مرداد 1403 ساعت 00:09

اسدخواجه ازبکستانی در نبرد با مارکو آلوارز، بوکسور مکزیکی، موفق شد عملکرد خاصی به اجرا بگذارد و با نتیجه ۵ بر صفر پیروز و طلایی شد.

2065925
20 مرداد 1403 ساعت 00:08

مطابق انتظار چبت کنیایی در دوی ۱۰۰۰ متر زنان زودتر از نمایندگان پرادعای آمریکا و بریتانیا از خط گذر کرد و به مدال طلا رسید.

2065924
مشاهده بیشتر

دیدگاه‌ها