کد خبر : 2060840 | 19 مرداد 1403 ساعت 07:47 | 36.4K بازدید | 12 دیدگاه

دومین بوکسور جنجالی: وجدانم راحت است

در بازی‌های بوکس زنان المپیک ۲۰۲۴، بحث‌های زیادی پیرامون صلاحیت حضور ایمان خلیف و لین یو تینگ در این مسابقات شکل گرفته است.

دومین بوکسور جنجالی: وجدانم راحت است

به گزارش "ورزش سه"، ابتدا حواشی زیادی در مورد حضور ایمان خلیف در المپیک شکل گرفت. بوکسوری که گفته می‌شد به دلیل داشتن کروموزوم‌های مردانه از مسابقات جهانی بوکس حذف شده است. خلیف این ادعاها را تکذیب کرد اما او تنها بوکسوری نبود که حضورش در المپیک زیر سوال رفته بود.

در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی تایوانی CNA، لین یو تینگ، دیگر بوکسوری که ادعاهای زیادی علیه‌اش وجود دارد، گفت: «البته که خواندن برخی اظهارات آزاردهنده است. اما نمی‌توانم کنترل کنم که دیگران چه می‌گویند. بگذارید حرف بزنند. من در این مورد وجدان راحتی دارم! در نهایت ثابت کردیم که تست اتحادیه جهانی بوکس اشتباه بود و روند آن استاندارد نبود. اما همچنان جنجال به پا شد. نمی‌دانم آیا عمداً به دنبال من بودند یا نه. گیج شده بودم. این موضوع کمی مضحک بود.»

با این حال این دو بوکسور مجاز به شرکت در المپیک هستند زیرا کمیته بین‌المللی المپیک اتحادیه بوکس را قبول ندارد. علاوه بر این، دستورالعمل‌های دیگری در المپیک اعمال می‌شود که عمومی نشده‌اند. خلیف پیش از این گفته بود: «آنچه بیش از همه مرا آزار داد این بود که مدالی که به سختی به دست آورده بودم از من گرفته شد. بنابراین یک منبع درآمد از بین رفت.»

لین روز شنبه در فینال المپیک شرکت خواهد کرد. خلیف نیز در فینال مبارزه خواهد کرد. پیروزی در المپیک برای او بسیار ارزشمند خواهد بود. تایوان به برنده جایزه‌ای به مبلغ ۵۵۰ هزار یورو و پرداخت ماهیانه مادام‌العمر ۳۷۰۰ یورو اهدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها