کد خبر : 2060838 | 19 مرداد 1403 ساعت 07:30 | 131.1K بازدید | 47 دیدگاه

حریف یزدانی در فینال: همزاد حبیب معروف!

ماگومد رمضانوف که باید در فینال المپیک با یزدانی روبه‌رو شود، به همزاد حبیب نورماگمودوف معروف است.

حریف یزدانی در فینال: همزاد حبیب معروف!

به گزارش "ورزش سه"، ماگومد رمضانوف شگفتی‌ساز دیدارهای کشتی آزاد المپیک بوده است. کشتی‌گیر اهل خاساویورت داغستان روسیه که به دلیل محرومیت کشورش از حضور در رقابت‌های المپیک، ترجیح داد تا تابعیت بلغارستان را بگیرد و در نهایت نیز راهی پایانی شد.

او در شرایطی باید امروز در فینال وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک به مصاف حسن یزدانی برود که طی مصاحبه‌ای، از خاطراتش بابت اینکه مردم او را با حبیب نورماگمودوف، ورزشکار معروف و قهرمان رقابت‌های UFC اشتباه گرفته‌اند صحبت کرده است.

ماگومد رمضانوف روز گذشته و پس از غلبه بر آرون بروکس، مصاحبه‌ای را با سایت اسپورت 24 روسیه انجام داده که بخشی از آن را در زیر می‌خوانید:

* شنیده‌ام که شما را "همزاد حبیب" می‌نامند. آیا داستانی خنده‌دار در این باره دارید؟
- خیلی از این داستان‌های خنده‌دار وجود دارد. خنده‌دارترین آن‌ها در ترکیه بود. وقتی در ترکیه بودم، نمی‌توانستم به راحتی در فروشگاه‌ها راه بروم. آن‌ها از من می‌خواستند عکس بگیرند، من را به غذا خوردن دعوت می‌کردند. یک بار، بعد از مسابقه به خانه می‌رفتم، یک پسر از دور ما را دید و فکر کرد که من حبیب هستم و خیلی خوشحال شد! من حتی به او نگفتم که حبیب نیستم. چون به دیگران معمولاً می‌گویم که حبیب نیستم، اما آن‌ها باز هم عکس می‌گیرند. اما به او نگفتم، با خودم گفتم "خب، بگذار خوشحال باشد". و با او عکس گرفتم. بله، مواقعی بود که واقعاً من را با حبیب اشتباه می‌گرفتند.

* دوست دارید با حبیب آشنا شوید و صحبت کنید؟
- ما از یک منطقه هستیم (داغستان روسیه). امیدوارم روزی او را ببینم و دست او را بفشارم. او مردی بزرگ است. چون حفظ خصوصیات مردانه در سطح بالای معروفیت بسیار سخت است. بسیاری از افراد، وقتی پول و قدرت به دست می‌آورند، خود را گم می‌کنند. اما او چه زمانی که معروف شد و چه قبل از آن، رفتار شایسته‌ای داشت.

2065470

* آیا فکر نمی‌کنید که در مسابقات MMA شرکت کنید؟
- نه، راستش این مبارزات مناسب من نیست. من معتقدم کشتی یک هنر است، اما این نوع مبارزات از نظر دینی ممنوع است. بنابراین، این‌ها بیشتر به عنوان سرگرمی برای مردم مطرح هستند. اما کشتی یک هنر است، جایی که افراد با هم مبارزه می‌کنند بدون اینکه به یکدیگر آسیب برسانند. با استفاده از تکنیک‌ها و استقامت خود، بدون وارد کردن آسیب.

* بنابراین، از UFC خوشتان نمی‌آید؟
- نه، به‌طور خلاصه، این مبارزات در واقع شبیه جنگ سگ‌ها هستند. نمی‌خواهم کسی را ناراحت کنم، هر کسی راه خود را می‌رود، این فقط نظر شخصی من است. شخصاً نمی‌خواهم خودم را برای سرگرمی مردم قربانی کنم. این نظر من است. حبیب به نحوی بدون آسیب از این راه گذشت. برخی از ورزش‌ها وجود دارند که از کودکی انتخاب می‌کنید و ۲۰-۳۰ سال از عمر خود را به آن اختصاص می‌دهید، نمی‌توانید به سادگی آن را رها کنید. حتی در کشتی، من نمی‌توانم، چون مسائل دینی در پوشش وجود دارد. فعلاً جایگزینی برای آن نیست.

2065471

دیدگاه‌ها