کد خبر : 2060834 | 19 مرداد 1403 ساعت 06:48 | 35.9K بازدید | 58 دیدگاه

لگدهای طلایی در فینال پربیننده

قد بلند کلید پیروزی یوجین مقابل کیانی!

کیم یو جین، تکواندوکار کره‌ای، در فینال وزن ۵۷ کیلوگرم زنان در المپیک پاریس ۲۰۲۴ با نتیجه ۲-۰ (۵-۱ و ۹-۰) ناهید کیانی از ایران را شکست داد و مدال طلا را به دست آورد.

قد بلند کلید پیروزی یوجین مقابل کیانی!

به گزارش "ورزش سه"، این پیروزی دومین مدال طلای کره‌جنوبی در دو روز متوالی در این رشته بود. روز قبل، پارک ته جون در وزن ۵۸ کیلوگرم مردان مدال طلا را کسب کرده بود. این اولین‌بار از زمان المپیک ریو ۲۰۱۶ است که تکواندو کره‌جنوبی در یک دوره دو مدال طلا کسب می‌کند.

مدال طلای کیم یو جین همچنین سیزدهمین مدال طلای تیم کره‌جنوبی در این رقابت‌ها بود که با رکورد المپیک‌های پکن ۲۰۰۸ و لندن ۲۰۱۲ برابری کرد. کیم یو جین که در آغاز المپیک در رتبه ۲۴ جهان قرار داشت، با شکست دادن چهار نفر از پنج ورزشکار برتر وزن خود، به این مدال شگفت‌انگیز دست یافت. او در مرحله یک‌هشتم نهایی، هاتیدزه ایلگین از ترکیه (رنک ۵) را ۲-۰ شکست داد و در مرحله یک‌چهارم نهایی، اسکایلر پارک، کانادایی-کره‌ای (رنک ۴) را ۲-۰ مغلوب کرد. در نیمه‌نهایی، او لو ژونگشی از چین، مدعی اصلی مدال طلا و نفر اول جهان، را ۲-۱ شکست داد و در فینال نیز ناهید کیانی  (رنک ۲) را مغلوب کرد.

کیم یو جین در اولین راند با استفاده از خطاهای حریف سه امتیاز کسب کرد و با حملاتش دو امتیاز دیگر اضافه کرد و ۵-۱ پیروز شد. در راند دوم، او با ترکیب حملات سر و بدن، پیروزی ۹-۰ را به دست آورد. این پیروزی طلایی کیم یو جین به دلیل مسیر دشواری که طی کرد، بسیار چشمگیر بود. برخلاف سایر بازیکنان کره‌ای که با رتبه‌بندی مستقیم به پاریس راه یافتند، او مجبور بود از طریق مقدماتی قاره‌ای به المپیک برسد. کیم یو جین در فوریه از طریق مقدماتی وزن ۵۷ کیلوگرم زنان به مقدماتی آسیایی راه یافت و در مارس در چین، بلیت المپیک را کسب کرد.

2065457

کیم یو جین با قد ۱۸۳ سانتی‌متر و حرکات سریع، در سطح بین‌المللی نیز از نظر فیزیکی کمبودی ندارد. او با تمرکز بر تمرینات هوازی، ضعف‌های خود را جبران کرد و این دلیل شکست دادن نفرات برتر تکواندوی جهان بود. کیم یو جین که در پاریس طلایی شده، اکنون رویای تبدیل شدن به «ملکه تکواندو» را دارد. اگر او در مسابقات جهانی ووکسی چین در سال آینده پیروز شود، می‌تواند تا المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس دو عنوان متوالی کسب کند.

2065456

دیدگاه‌ها