کد خبر : 2060826 | 18 مرداد 1403 ساعت 23:24 | 81.9K بازدید | 192 دیدگاه

شکست مقابل امپراتور جدید تکواندوی کره

نقره به رنگ طلا: ناهید در پاریس جاودانه شد

ناهید کیانی بعد از سه پیروزی متوالی در مبارزات خود، در دیدار فینال وزن ۵۷- مغلوب حریف کره‌ای شد و به مدال نقره بسنده کرد.

نقره به رنگ طلا: ناهید در پاریس جاودانه شد

به گزارش "ورزش سه"، ناهید کیانی، نخستین ورزشکار زن تاریخ ایران که در مسابقات المپیک به فینال رسیده است؛ بعد از سه پیروزی پیاپی مقابل کیمیا علیزاده، حریف تونسی و سپس حریف لبنانی، در دیدار فینال نتیجه را در دو راند به حریف پر قدرت کره‌ای واگذار کرد. ناهید با کسب مدال نقره به نخستین ورزشکار زن تاریخ ایران تبدیل شد که موفق به کسب این مدال در ادوار المپیک شده است. او بعد از کیمیا علیزاده و مبینا نعمت‌زاده، که موفق به کسب مدال برنز شده بودند؛ سومین مدال تاریخ ورزش زنان ایران را در مسابقات المپیک به ارمغان آورد.

ویدئو: 349478
2065426
در فینال وزن 57 کیلوگرم تکواندوی زنان المپیک پاریس که در گرند پاله پاریس برگزار شد، کیم یوجین با غلبه بر ناهید کیانی (ایران) با نتیجه 2 بر صفر (5-1 9-0) به مدال طلا رسید.

کیانی که امروز در هر سه مبارزه قبلی خود با روحیه نشان داده بود؛ برای این مبارزه هم با روحیه بسیار بالا وارد تالار مسابقات شد که با تشویق حضار هم همراه بود. او به رسم هر سه مصاف قبلی مقابل مینو مداح (سرمربی تیم ملی زنان) چند پرش انجام داد و او را به آغوش کشید. با آغاز راند اول، او در یک دقیقه ابتدایی سعی در ارزیابی حریف داشت اما لحظاتی بعد کیم با زدن ضربه به سر ناهید سه امتیاز اول را گرفت. دریافت این سه امتیاز سبب شد که ناهید بی‌مهباتر حمله کند و حریف او از این فرصت استفاده کرد و امتیاز خود را به ۵ رساند. در واپسین لحظات این مسابقه درخواست چلنج مینو مداح هم رد شد تا در نهایت ناهید راند نخست را با نتیجه ۵ بر ۱ واگذار کند. 

2065427
تخصص یوجین کیم ضربه سریع به سر با پاهای بلندش است. از آن‌جایی که او قد بسیار بالایی دارد (183 سانتی‌متر) و سرعت بالایی دارد موفق شد با اختلاف ناهید کیانی را شکست بدهد.

ناهید در مدت کوتاه استراحت تا شروع راند دوم، با روحیه نشان می‌داد و با آغاز این راند شروع به حمله به سمت کیم کرد؛ حملات بی‌مهابا ناهید برای از دست ندادن مدال طلا سبب شد که حریفش از این فرصت بهره ببرد و نخستین ضربه را به سر او وارد کند. مینو مداح در این مدت از ناهید فقط حمله و ضربه محکم به سر حریف را می‌خواست و حریف کره‌ای هم که از قد بلندتری نسبت به ناهید بهره می‌برد؛ از این فرصت استفاده کرد و راند دوم را با نتیجه ۹ بر صفر به سود خود به پایان رساند.

2065433
یوجین کیم بازیکنان شماره 1، 2 و 5 جهان را شکست داد. لو زونگشی (چین، شماره 1) که در نیمه‌نهایی مغلوب ستاره کره‌ای شد، در این وزن شماره یک جهان محسوب می‌شود.

بدین ترتیب مسابقه نهایی تکواندو زنان در وزن منفی ۵۷ کیلوکرم در المپیک پاریس با شگفتی‌سازی ناهید کیانی و کسب یک مدال نقره برای کشورمان به پایان رسید.

2065428
ناهید کیانی پس از شکست با همان روحیه همیشگی به شیاپچانگ برگشت و کسب مهم‌ترین عنوان تاریخ ورزش زنان ایران را این‌چنین با پرچم جشن گرفت.

در وزن 57 کیلوگرم زنان، این اولین مدال طلا پس 16 سال از زمان لیم سو جونگ در بازی‌های 2008 پکن است. در این وزن کره سه مدال طلای المپیک‌های سیدنی و آتن و پکن را دارد، اما از زمان بازی‌های لندن 2012، مدالی در 57 وجود نداشت که کیم یو جین این رکود را شکست.

این سیزدهمین مدال طلا و بیست و هشتمین مدال (۸ نقره و ۷ برنز) تیم کره در المپیک بود. پس از تیراندازی با کمان (5)، تیراندازی (3)، شمشیربازی (2) و بدمینتون (1)، تکواندو (2) طلا به کره رسیده که این موفقیت باعث شد کاروان این کشور با بازی‌های 2008 پکن و 2012 لندن (13) امتیاز مساوی شود. کره با یک طلای دیگر رکورد را می‌شکند. همچنین اگر تکواندوی کره نیز یک مدال طلای دیگر اضافه کند، به بالاترین عملکرد خود از بازی‌های 2008 پکن (4 مدال طلا) دست خواهد یافت.

2065434
آخرین تصویر فینال زنان تکواندو در وزن 57 کیلو. پرچم دو کشور ایران و کره در سالن برگزاری بازی‌ها می‌رقصد!

دیدگاه‌ها