کد خبر : 2060825 | 19 مرداد 1403 ساعت 06:25 | 40.2K بازدید | 14 دیدگاه

طلای دشوار سنگ‌نوردی سهم جوان رویاباف!

بدریک لئوناردو، سنگ‌نورد اندونزیایی، اولین مدال طلای کشورش را در المپیک پاریس ۲۰۲۴ به دست آورد.

طلای دشوار سنگ‌نوردی سهم جوان رویاباف!

به گزارش "ورزش سه"، او در فینال مسابقات سرعت سنگ‌نوردی مردان که در ورزشگاه لو بورژه پاریس برگزار شد، با زمان ۴.۷۵ ثانیه، وو پنگ از چین را شکست داد و مدال طلا را به گردن آویخت.

مسابقات سرعت سنگ‌نوردی شامل صعود سریع به دیواره‌ای به ارتفاع ۱۵ متر و لمس پد بالای آن است. ورزشکاران برتر مرد معمولاً در کمتر از ۵ ثانیه به بالای دیواره می‌رسند. این مسابقات به دلیل هیجان بالا بسیار محبوب است.

لئوناردو با ثبت رکورد شخصی ۴.۷۵ ثانیه، توانست وو پنگ را که با زمان ۴.۷۷ ثانیه مسابقه را به پایان رسانده بود، شکست دهد. این اولین مدال طلای اندونزی در المپیک پاریس ۲۰۲۴ و نهمین مدال طلای تاریخ این کشور در المپیک‌های تابستانی است. اندونزی تنها در رشته بدمینتون ۸ مدال طلا کسب کرده است اما این‌بار برای اولین‌بار در رشته دیگری موفق به گرفتن طلا شد.

2065429

پس از این پیروزی، خبرنگاران اندونزیایی حاضر در مرکز رسانه‌ای با شور و هیجان به تشویق پرداختند. لئوناردو پس از مسابقه گفت: «خیلی خوشحالم. رویای من برای اهدای مدال طلا به اندونزی بالاخره به حقیقت پیوست. بسیار خوشحالم که این مدال را به مردم کشورم تقدیم می‌کنم. امیدوارم مدال‌های طلای بیشتری به دست آوریم.»

مدال برنز این مسابقات به سم واتسون از آمریکا رسید که با ثبت رکورد جهانی جدید ۴.۷۴ ثانیه، رضا علیپور از ایران را شکست داد.

دیدگاه‌ها