کد خبر : 2060806 | 18 مرداد 1403 ساعت 22:36 | 20.5K بازدید | 5 دیدگاه

قهرمانی با رکوردشکنی

نوح لایلز نه: قهرمان دوی ۲۰۰ متر از بوتسوانا آمد!

لتسیل تبوگو، دونده بوتسوانایی، در فینال دوی ۲۰۰ متر مردان در المپیک پاریس ۲۰۲۴ با زمان ۱۹.۴۶ ثانیه به مدال طلا دست یافت.

نوح لایلز نه: قهرمان دوی ۲۰۰ متر از بوتسوانا آمد!

به گزارش "ورزش سه"، این پیروزی تاریخی، اولین مدال طلای المپیک برای بوتسوانا در هر رشته‌ای است و تبوگو با این عملکرد فوق‌العاده، نام خود را در تاریخ ورزش جهان ثبت کرد.

تبوگو در این مسابقه توانست کنی بدنارک از آمریکا و نوح لایلز، قهرمان دوی ۱۰۰ متر، را پشت سر بگذارد. زمان ۱۹.۴۶ ثانیه‌ای او، رکورد آفریقا را شکست و او را به پنجمین دونده سریع تاریخ در این رشته تبدیل کرد. بدنارک با زمان ۱۹.۶۲ ثانیه به مدال نقره دست یافت و لایلز با زمان ۱۹.۷۰ ثانیه به مدال برنز رسید.

2065382

نوح لایلز که به دنبال کسب دو مدال طلا در دوی ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر بود، در این مسابقه به مدال برنز دست یافت و نتوانست به هدف خود برسد. او پیش از این در دوی ۱۰۰ متر به مدال طلا دست یافته بود و امیدوار بود که در دوی ۲۰۰ متر نیز موفق شود.

این پیروزی برای تبوگو و کشورش بوتسوانا بسیار مهم و تاریخی است. تبوگو در مصاحبه‌ای پس از مسابقه گفت: «این لحظه‌ای است که همیشه در رویاهایم می‌دیدم. من به سختی کار کردم و این نتیجه تلاش‌های من و حمایت‌های خانواده و مربیانم است. امیدوارم این پیروزی الهام‌بخش جوانان بوتسوانا باشد و نشان دهد که با تلاش و پشتکار می‌توان به هر چیزی دست یافت.»

2065383

دیدگاه‌ها