کد خبر : 2060803 | 18 مرداد 1403 ساعت 22:08 | 43.5K بازدید | 111 دیدگاه

هت‌تریک تیم فرنگی کامل نشد

خداقوت و خسته نباشی علیرضا مهمدی!

علیرضا مهمدی، ستاره کشتی فرنگی ایران، رویای هت‌تریک تیم فرنگی را کامل نکرد.

خداقوت و خسته نباشی علیرضا مهمدی!

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی پیش کشتی‌گیر ۸۷ کیلویی ایران در فینال رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ در پاریس مقابل سمن نوویکوف، حریف بلغاری، قرار گرفت و با شکست ۷ بر صفر میدان را ترک کرد، در حالی که به نظر می‌رسید آن‌قدر با حریفش فاصله ندارد.

ویدئو: 349471

این کشتی در وقت اول به دلیل دریافت اخطار از سوی مهمدی با بارانداز حریف با نتیجه ۳-۰ به وقت دوم رفت و در شرایطی که همه در انتظار تصمیم داوران برای به خاک نشستن حریف بلغاری بودند، آنها برای بار دوم به مهمدی اخطار دادند تا کنترل کشتی از دست نماینده ایران خارج بشود.

مهمدی تا پایان کشتی تلاش زیادی کرد تا بتواند امتیازات از دست رفته را جبران کند، اما یورش‌های او با جاخالی دادن‌های حریف منجر به امتیازات دیگری برای نوویکوف شد تا این کشتی با نتیجه‌ای دور از انتظار علاقه‌مندان به کشتی ایران به پایان برسد. مهمدی کشتی را هفت بر صفر باخت و به قدری ناراحت بود که حاضر نبود تشک را ترک کند و به سختی حاضر شد بپذیرد دست حریف مقابلش بالا برود.

2065369
سمن سرگیوویچ نوویکف قهرمان جدید المپیک در وزن 87 کیلوگرم

این کشتی در فینال المیپک‌ فرصتی طلایی برای این کشتی‌گیر پرقدرت ۳۱ ساله ایرانی بود تا پس از سال‌ها تلاش در این رشته ورزشی با  دریافت طلا خود را به تاریخ ورزش ایران گره بزند اما این اتفاق رخ نداد و اشتباهات کمابیش و البته تسلیم شدن مقابل بارانداز حریف در وقت اول همه چیز را به ضرر مهمدی کرد که انتظار داشتیم سومین طلای فرنگی‌کاران را به ایران بیاورد.

2065370
تلاش مهمدی برای خاک کردن حریف نتیجه‌ای نداشت و او با ناراحتی و تلخ‌کامی تشک را ترک کرد.

با این نتیجه، رکورد محمد بنا در المپیک لندن با سه طلا تکرارناپذیر باقی ماند، اگرچه تیم کشتی فرنگی با چهار مدال، شامل دو طلا، یک نقره و یک برنز، بهترین نتیجه تاریخ کشتی فرنگی را کسب کرد.

نکته جالب، شکست مهمدی مقابل حریف بلغاری است و این نبرد فردا به نوعی در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد بین رمضانوف و حسن یزدانی تکرار خواهد شد و کشتی ایران این انتظار را دارد که اننقام این کشتی گرفته شود.

باید به مهمدی خسته نباشید گفت و عرق را از صورتش خشک کرد. او تمام تلاشش را برای قهرمانی کرد اما سطح المپیک چیز متفاوتی است، اگرچه با لطف داوران ممکن بود نتیجه این کشتی تغییر کند.

2065371
سومین فینالیست ایران به هیچ وجه از کسب مدال نقره که آرزوی بسیاری از کشتی‌گیران جهان است راضی نبود و دقایقی به این حالت روی تشک ماند.

مهمدی با این مدال نقره 9 میلیارد پاداش به دست می‌آورد که مرهمی بر زخم او خواهد بود.

دیدگاه‌ها