کد خبر : 2060792 | 18 مرداد 1403 ساعت 21:13 | 160.2K بازدید | 228 دیدگاه

نبرد سعید تا پای جان برای طلای دوم

شیربچه دهه هشتادی ایران را طلایی کرد!

سعید اسماعیلی با یک نمایش درخشان و شجاعانه دومین طلای المپیک را به ایران هدیه کرد.

شیربچه دهه هشتادی ایران را طلایی کرد!

به گزارش "ورزش سه"، سعید اسماعیلی کشتی‌گیر 21 ساله اهل دزفول با پیروزی 6-5 مقابل حریف اوکراینی دومین طلای کشتی فرنگی را ضرب کرد.

سعید اسماعیلی که جوان‌ترین کشتی‌گیر حاضر در رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک محسوب می‌شود، در یک کشتی فشرده و بسیار پرالتهاب با پیروزی مقابل پرویز نصیبوف، قهرمان اوکراینی و فینالیست دوره گذشته المپیک، دومین طلای کاروان ایران و تیم ملی فرنگی را در رقابت‌های المپیک پاریس به ارمغان آورد.

ویدئو: 349466

اسماعیلی که در وقت اول در یک غفلت توسط حریف خود خاک شده بود، پس از آنکه دو امتیاز از حریفش عقب افتاد، یک بار هم با اخطار داوران در خاک نصیبوف نشست اما با مقاومت مقابل بارانداز، کشتی را به وقت دوم کشاند.

2065348
اسماعیلی پس از پیروی با این پشتک قهرمانی خود را جشن گرفت.

او که در وقت استراحت با این توصیه مربیان مواجه بود که آرام کشتی بگیرد و می‌تواند حریف را شکست بدهد، به محض ورود به تشک کشتی، نصیبوف را خاک کرد و دو امتیاز به دست آورد تا نتیجه کشتی ۲-3 بشود. او سپس با ادامه حملات و اخطاری که حریف دریافت کرد، نتیجه کشتی را ۳-۳ کرد و در حالی که در شرایط پیروزی قرار داشت، با بدلکاری روی فن کمر حریف دو امتیاز دیگر از او گرفت تا با وجود اینکه روی پل رفته بود، با نظر داوران نتیجه کشتی ۵-۵ بشود.

2065347
پرچم بر دوش با صورت و گوش زخمی. طلای دوم کاروان ایران با شجاعت و رنج به‌دست آمد.

در این لحظه مربیان تیم اوکراین با گمان اینکه اسماعیلی از پای خود استفاده کرده درخواست چلنج کردند اما بررسی ویدئوی مسابقه نشان داد که این اتفاق رخ نداده است و بنابراین یک امتیاز اضافی به کشتی‌گیر جوان ایران رسید تا او در یک دقیقه پایانی به اداره کشتی بپردازد، اما چه اداره‌ای که حریف مدام به سر و گردن و صورت او یورش می‌برد و در حالی که اسماعیلی از ناحیه گوش هم زخمی شده بود، این‌بار از ناحیه زیر‌چشم هم دچار مصدومیت شد، اما در شرایطی که میلیون‌ها ایرانی پای تلویزیون تماشاگر این کشتی بودند، او از مقاومت پا پس نکشید و در نهایت کشتی را به سود خود تمام کرد و با به صدا درآمدن سوت پایان با حالتی به گریه شبیه بود، روی تشک کشتی نشست و شروع به فریاد زدن کرد.

2065345
شادی سعید با مربی‌اش. آنها قهرمانی المپیک را در حالی جشن گرفتند که تا سه ماه پیش کمتر کسی این ستاره جوان را می‌شناخت.

او که جانشین قهرمان پیشین المپیک، محمدرضا گرایی، شده بود، طلای این وزن را برای ایران حفظ کرد و در نهایت کشتی فرنگی را به تکرار نتیجه تاریخی المپیک لندن نزدیک‌تر کرد. حالا تیم ایران یک فینالیست دیگر هم در این مسابقات دارد و اگر علیرضا مهمدی مقابل حریف خود به پیروزی دست پیدا کند، درخشان‌ترین نتیجه تاریخ المپیک‌ها برای تیم کشتی فرنگی به دست آمده است.

دیدگاه‌ها