کد خبر : 2060784 | 18 مرداد 1403 ساعت 20:29 | 248.5K بازدید | 244 دیدگاه

جای در پای تختی: سومین مدال المپیک

فوری: فینال! حسن یزدانی طلا را بو می‌کند

حسن یزدانی با سومین حضور در رقابت‌های المپیک برای بار سوم به فینال این رقابت‌ها صعود کرد تا رکوردی تاریخی در کشتی ایران ثبت کند.

فوری: فینال! حسن یزدانی طلا را بو می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، فوق‌ ستاره ورزش ایران لحظاتی پیش با بردی یک‌طرفه مقابل حریف تنومند و قدرتمند سن مارینو به فینال وزن ۸۶ کیلوگرم صعود کرد تا جا در پای غلامرضا تختی بگذارد؛ اسطوره بزرگ ورزش کشتی ایران که تنها کشتی‌گیر سه مداله ایران در تاریخ المیپک‌ها محسوب می‌شود.

ویدئو: 349460

یزدانی که امروز با دوبنده مشکی مقابل حریف خود قرار گرفته بود، در ابتدا با یورش مایلز امینه لی‌لی‌کنان از زمین بیرون رفت تا یک امتیاز به او بدهد اما همانطور که انتظار می‌رفت، بلافاصله کشتی را در دست گرفت و با حملات مکرر و با زور بازو و با بیرون انداختن حریف خود از تشک و همچنین خاک کردن‌های مکرر این مسابقه را به سود خود به پایان رساند تا اولین مدال کشتی آزاد ایران در المپیک قطعی شود.

ارزش کار یزدانی که در پس یک عمل جراحی سنگین وارد رقابت‌های المپیک شده، پیروزی در سه کشتی سنگین با وجود قرعه خوب و صعود به فینال و بودن در مرز قهرمانی و مدال‌آوری است؛ چیزی که این چهره استثنایی ورزش ایران همواره در خود داشته است. او که با تمریناتی طاقت‌فرسا در ماه‌های گذشته در سواحل دریای خزر، شهر جویبار و مجموعه شخصی‌اش، خود را آماده رقابت‌های المپیک کرد، با همان فرم مناسب در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده و فردا برای کسب طلا با حریف شگفتی‌ساز بلغاری خواهد جنگید.

2065283

فيناليست شدن حسن یزدانی شروعی نویدبخش برای تیم کشتی آزاد ایران بود که قصد دارد درخشش فرنگی‌کاران را در رقابت‌های المپیک تکرار کند. در غیاب روس‌ها، تیم ایران شانس خوبی برای درخشش ستارگانش دارد و حالا با موفقیت یزدانی و صعود او به فینال نوبت کشتی‌گیران دیگری مثل امیرحسین زارع و ... که پیروزی‌های کشتی را در روزهای آینده ادامه بدهند؛ روزهایی که با موفقیت عجین شده و شکست‌های اولیه ورزشکاران ایران در رشته‌های مختلف المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از یادها برده است.

یزدانی که شاید حداقل در یک المپیک دیگر هم حضور پیدا کند، فردا برای کسب دومین طلای المپیک به میدان خواهد رفت. او در المپیک ریو قهرمان شده، در المپیک توکیو در ثانیه‌های پایانی طلا را از دست داده و فردا دست بالا مقابل ماگومد رمضانوف، حریف روسی‌الاصل بلغارستانی دارد.

2065279

دیدگاه‌ها