کد خبر : 2060779 | 18 مرداد 1403 ساعت 19:57 | 107.1K بازدید | 138 دیدگاه

پایان در استانبول، سلام بر اراک

غلبه پرسپولیس بر آخال با شلیک تک‌خال

پرسپولیس در آخرین بازی دوستانه ترکیه موفق شد با یک گل آخال ترکمنستان را شکست بدهد.

غلبه پرسپولیس بر آخال با شلیک تک‌خال

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین بازی دوستانه سرخ‌پوشان تهرانی در ترکیه، شاگردان خوان کارلوس گاریدو در حالی برابر آخال قرار گرفتند که این تیم مهم‌ترین حریف تدارکاتی قرمزها محسوب می‌شد.

پرسپولیس در این بازی با ترکیبی به میدان رفت که گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که احتمالا در بازی ذوب‌آهن نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ جایی که مهم‌ترین نکته حضور فرشاد فرجی در کنار حسین کنعانی برای زوج خط دفاعی است.

بازی البته در نیمه اول گلی نداشت و پرسپولیس تا آخرین دقایق نتوانست دروازه حریف را باز کند. بلعکس، آخال روی چند موقعيت خوب تا آستانه فروپاشی دروازه الکسیس گندوز هم پیش‌ رفت اما گلر الجزایری با چند واکنش خوب، دروازه تیمش را نجات داد.

اما در دقیقه ۸۰ علی علیپور روی پاس سعید صادقی دروازه آخال را باز کرد تا روند بردهای پرسپولیس در دیدارهای تدارکاتی پیش‌فصل ادامه‌دار باشد. البته به نظر می‌رسد که با توجه به تغییرات مداوم ترکیب به نظر می‌رسد هدف او از این بازی آمادگی بیشتر برای لیگ برتر باشد.

2065262

علی علیپور در این بازی هم کیفیت خود را به نمایش گذاشت و نشان داد که احتمالا در این کلیدی‌ترین بازیکن پرسپولیس برای دفاع از عنوان قهرمانی خواهد بود.

ترکیب پرسپولیس: الکسیس گندوز، حسین کنعانی (۶۵- مرتضی پورعلی‌گنجی)، فرشاد فرجی (۴۵-‌ گئورگی گولسیانی)، ایوب العملود (۶۵- یعقوب براجعه)، وحید امیری (۷۰- محمد خدابنده‌لو)، مسعود ریگی، سروش رفیعی، یاسین سلمانی (۴۵- سهیل صحرایی)، فرشاد احمدزاده، علی علیپور و عیسی آل‌کثیر (۷۰- سعید صادقی)

2065263

* شرح گل
پرسپولیس ۱ - آخال ۰ (دقیقه ۸۰- علی علیپور):
پاس عمقی خدابنده‌لو به سعید صادقی رسید و او با پاس رو‌ به بیرون علیپور را صاحب توپ کرد. علیپور بلافاصله با یک شوت بغل پای دیدنی گل نخست بازی را به ثمر رساند‌.

2065264

* دقایق حساس
دقیقه ۶: شوت محکم بازیکن آخال را گندوز به زیبایی از گوشه دروازه به کرنر فرستاد.

دقیقه ۸: حرکت ترکیبی خوب سرخ‌پوشان به احمدزاده رسید اما پاس عمقی او به آل‌کثیر نرسید‌ و موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۱۱: تیم ترکمنستانی باز هم با یک شوت از راه دور خطرساز شد که این بار هم گندوز‌ با یک واکنش خوب توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۶: پرسپولیس در گوشه محوطه جریمه حریف صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. ارسال خوب و خطرناک فرشاد احمدزاده اما از جلوی پای مهاجمان رد شد و به اوت رفت.

دقیقه ۴۲: بازی بدون موقعیت خطرناک و بدون گل دنبال می‌شود.

دقیقه ۴۹: بعد از حرکت خوب سرخ‌پوشان از سمت راست، ارسال عملود روی دروازه حریف از روی سر امیری رد شد و به اوت رفت.

دقیقه ۷۶: همکاری خوب پرسپولیس از سمت راست زمین، با پاس رو به بیرون براجعه به علیپور همراه شد که شوت او به دفاع حریف برخورد کرد و برگشت داده شد.

دیدگاه‌ها