کد خبر : 2060766 | 18 مرداد 1403 ساعت 18:54 | 109.7K بازدید | 346 دیدگاه

خرید جدید خط هافبک آبی‌ها به‌زودی در تهران

رسانه فرانسوی: کاکوتا با این قیمت در استقلال!

یک رسانه فرانسوی در گزارشی به پیوستن گائل کاکوتا به استقلال پرداخته و البته از رقم غیرمنطقی 6 میلیون یورویی برای این انتقال خبر داده که به نظر نمی‌رسد این ادعا صحت داشته باشد.

رسانه فرانسوی: کاکوتا با این قیمت در استقلال!

به گزارش "ورزش سه"، کار پیوستن گائل کاکوتا به استقلال نهایی شده و تنها دریافت ویزا و سفر این بازیکن به تهران باقی مانده است. ستاره فرانسوی الاصل که برای تیم ملی کنگو بازی می‌کند، قرار است به زودی راهی کشور شود تا قرارداد خود را به صورت رسمی امضا کند.

حالا یک رسانه فرانسوی نیز از تمام شدن کار پیوستن این بازیکن به استقلال خبر داده که البته به نظر می‌رسد ارقام اعلام شده توسط این وب‌سایت کمی دور از منطق به نظر می‌رسد.

رسانه foot-sur7 نوشته است:

«گائل کاکوتا، هافبک کنگویی تیم آمیان، در آستانه پیوستن به باشگاه استقلال تهران در لیگ برتر ایران است. مدیران این باشگاه در حال حاضر تمام تلاش خود را می‌کنند تا این بازیکن اهل لیل را متقاعد کنند.

تابستان گذشته، گائل کاکوتا می‌توانست به باشگاه لنس بازگردد که تا آخرین دقایق پنجره نقل و انتقالات تابستانی به دنبال جذب او بود. اما مدیران آمیان قیمت او را بیش از حد بالا تعیین کردند که لنس آن را غیرمنطقی دانست. در نتیجه، کاکوتا در لیگ 2 فرانسه باقی ماند، جایی که در 22 بازی 6 گل به ثمر رساند.

این تابستان، ممکن است شرایط برای این بازیکن که بالاترین دستمزد را در باشگاه آمیان دریافت می‌کند، تغییر کند. با توجه به علاقه باشگاه استقلال، آمیان می‌تواند از پرداخت دستمزدی سنگین خلاص شود. برای مدیران باشگاه ایرانی، این خرید یک گزینه تهاجمی عالی برای شروع موفقیت‌آمیز فصل پیش رو خواهد بود.»

این رسانه در ادامه از رقم باورنکردنی آمینس برای صدور رضایت‌نامه کاکوتا خبر داده که به نظر نمی‌رسد این عدد صحت داشته باشد چرا که رقم 6 میلیون یورو تقریبا اندازه 90 درصد از رقم سقف بودجه استقلال است. ضمن اینکه گفته می‌شود در قرارداد کاکوتا بندی وجود دارد که در صورت عدم صعود آمینس به لیگ یک فرانسه، او می‌تواند قراردادش را فسخ کند. خبری که منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

2065231

در ادامه این گزارش آمده است:

«با این حال، پیش از این‌که این انتقال قطعی شود، باشگاه استقلال باید مبلغ درخواستی باشگاه فرانسوی را پرداخت کند. با وجود کم‌حرفی، کاکوتا همچنان بازیکنی با ارزش در بازار نقل و انتقالات است. آمیان برای انتقال او حدود 6 میلیون یورو درخواست کرده است، هرچند که ارزش واقعی او 8 میلیون یورو برآورد می‌شود.

سؤال اصلی این است که آیا مدیران استقلال قادر خواهند بود چنین مبلغی را برای جذب این بازیکن فرانسوی - کنگویی بپردازند، که شاید خود نیز تمایل چندانی برای پیوستن به لیگ ایران نداشته باشد، هرچند که او سابقه بازی در کشورهای مختلف را دارد.

در طول دوران حرفه‌ای خود، گائل کاکوتا در 14 باشگاه مختلف بازی کرده و 6 کشور را تجربه کرده است. استقلال تهران می‌تواند پانزدهمین باشگاه و ایران هفتمین کشور دوران حرفه‌ای او باشد.»

گزارش این رسانه فرانسوی در شرایطی به پایان رسید که از باشگاه استقلال خبر می‌رسد آنها با ارقامی بسیار پایین‌تر از این گزارش موفق به جذب کاکوتا شده‌اند و او قرار است به زودی نیز عازم تهران شود.

دیدگاه‌ها